Hej!
Försöker byta dörrhandtag på en innerdörr, men får inte loss roddarpinnen. (nya handtaget kräver smalare pinne) Ser ingen mekanism som ska hålla den på plats, har provat att dra med tång och slå med hammare men får inte loss den.
Några tips?
Försöker byta dörrhandtag på en innerdörr, men får inte loss roddarpinnen. (nya handtaget kräver smalare pinne) Ser ingen mekanism som ska hålla den på plats, har provat att dra med tång och slå med hammare men får inte loss den.
Några tips?
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Lägg upp en bild.
I med lite 5-56 och fortsätt banka på på pinnen (dock inte så att den får en krage - i så fall får du fila bort den) - jag hade samma problem men det gick till slut med våld. Banka och dra, ryck och lirka samtidigt med det kvarvarande handtaget.
Bara slå med hammare tills det släpper men slå inte så du skadar dörren som ibland är rätt vek.
Om det hade varit en äldre ytterdörr så måste man ibland borra ur tryckespinnen.
Du kommer behöva en hylsa 8/9mm.
Om det hade varit en äldre ytterdörr så måste man ibland borra ur tryckespinnen.
Du kommer behöva en hylsa 8/9mm.
Lägg på lite olja, wd40 eller liknande, gå och fika en stund medan det kryper in och slå sedan ur den med hammare.
Klicka här för att svara
