1 472 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Robotgräsklippare
Finns det Robotgräsklippare som går ut långt ut mot kanten, jag vill ej kantklippa i efterhand. Dom som jag tita på, klippa >10cm från kanten och vände. Inte ens Husqvarna har någon vettig Robotgräsklippare, man skyller på säkerheten! Vadå, när man lyfte gräsklippare så standar den direkt. Tacksam för tips.
dettek
dettek
Robomov är väl designad för just detta, dvs kant klippning.dettek skrev:Finns det Robotgräsklippare som går ut långt ut mot kanten, jag vill ej kantklippa i efterhand. Dom som jag tita på, klippa >10cm från kanten och vände. Inte ens Husqvarna har någon vettig Robotgräsklippare, man skyller på säkerheten! Vadå, när man lyfte gräsklippare så standar den direkt. Tacksam för tips.
dettek
Den klipper ju utanför sin egen hjulbas så att säga.
- Krister
Det handlar ju om att inte komma åt kniven medan du lyfter upp den. Därav den överstora skyddskåpan. Om den kör upp på din fot tex.dettek skrev:Finns det Robotgräsklippare som går ut långt ut mot kanten, jag vill ej kantklippa i efterhand. Dom som jag tita på, klippa >10cm från kanten och vände. Inte ens Husqvarna har någon vettig Robotgräsklippare, man skyller på säkerheten! Vadå, när man lyfte gräsklippare så standar den direkt. Tacksam för tips.
dettek
Klicka här för att svara