Hej!

Jag har skurgolv i hela huset (furu). Köpte nyligen en robotdammsugare (Roborock Saros 10) men har inte vågat ladda den med rengöringsmedel än, då jag läste på en flaska att man inte skulle använda det på "obehandlade golv".

Någon som har erfarenhet av kombinationen robotdammsugare och skurgolv?

Annars är ju Gysinge x Roborock ett collab man vill se... 🙃

E erkana skrev:
Hej!

Jag har skurgolv i hela huset (furu). Köpte nyligen en robotdammsugare (Roborock Saros 10) men har inte vågat ladda den med rengöringsmedel än, då jag läste på en flaska att man inte skulle använda det på "obehandlade golv".

Är också nyfiken på detta.

M
E erkana skrev:
Hej!

Jag har inte testat själv men jag hade inte använt det på mina skurgolv tillsammans med något rengöringsmedel i alla fall. Om du såpskurar dina golv så lär det räcka med att du har vatten i roboten. Enda rengöringsmedlet du ska ha på såpskurade golv är ju såpa och det vill man inte stoppa i roboten för det kommer att bli fläckigt.

• Gilla
Cygnus72
  • Laddar…
Jag köpte en robotdammsugare och har bara kört den med vatten, som du föreslog!

• Gilla
MaKrBr
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.