351 632 läst ·
652 svar
352k läst
652 svar
Robomow RS 630
Låter riktigt bra, jag är precis i köptankar själv av en sådan här maskin.
Är det någon som vet om återförsäljare kan åta sig att utföra demonstration eller at tfå åka och titta på någon någonstans.
Är det någon som vet om återförsäljare kan åta sig att utföra demonstration eller at tfå åka och titta på någon någonstans.
Finns säkert någon men ring deras support och hör efter. Nr står på www.robomow.eu Vart bor du ? Har haft min klippare igång nu i 1 vecka och är supernöjd hittils. Blir imponerad av hur kraftfull och robust maskinen känns.
Medlem
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Hallo
Noen der ute som har erfaring med å plassere ladestasjon til RS 630 i et hjørne av kantsløyfen ??
Må den ha rett kantsløyfe 3 mtr. før ladestasjon og må sløyfen gå rett ut i front av ladestasjon ?
Har sett et klipp på youtube der en har plassert lader i forbindelse med hjørne ,
noen som har erfaringer ?
Hilsen
En nabo i vest
som skal til med montering
Noen der ute som har erfaring med å plassere ladestasjon til RS 630 i et hjørne av kantsløyfen ??
Må den ha rett kantsløyfe 3 mtr. før ladestasjon og må sløyfen gå rett ut i front av ladestasjon ?
Har sett et klipp på youtube der en har plassert lader i forbindelse med hjørne ,
noen som har erfaringer ?
Hilsen
En nabo i vest
Hej, är snart dags för mig att beställa.... Någon som har upptäckt något som är mindre bra med maskinen ?
Ibland är man lyckligt lottad, frugan överraskade mig med att ha köpt en åt mig. Har precis fått hem den nu och skall se om jag kan få monterat den under helgen
återkommer med info om hur det gick 
Snäll fru! Eller var det hon som brukade klippa gräset? 
Haha snäll helt klart, nu e allt installerat och det ser ut att fungera bra, var lite snål med kant avståndet till häcken så det fick göras om lite men annars så ser jag fram mot en lugnare sommar 
Då var det betällt, hoppas på lev i slutet på denna eller början på nästa vecka.
Dere som har erfaring med RS630; Tror dere den vil klare min tomt?
Jeg legger ved en tegning av hagen. Hele tomten er 1050kvm. Området som skal klippes er ca 850kvm. Områdene jeg er usikker på om den vil klare er merket med gult på tegningen. Kabelen som er tegnet inn er slik det fungerte best for bosch'n som ble stjålet.
Tomten er helt flat.
Mellom garasjen og gjerdet er det 110cm. Bosch'n klippet ikke her, men den hadde ingen problemer med å følge kabelen. (Gresset fikk aldri vokse fordi klipperen rullet her hele tiden.)
Til venstre på tegningen er to gule felt hvor det bare er 70cm mellom gjerde og busk. På det smaleste er det 15cm mellom kablene og 27cm fra kabel til gjerde/busk. Boschen klarte fint å gå her også, men den klippet jo aldri. (Hvis de hadde fikset buggen som gjorde at klipperen aldri klippet kant, ville den nok ha klippet.)
Tror dere rs630 vil klare denne tomten?
Jeg legger ved en tegning av hagen. Hele tomten er 1050kvm. Området som skal klippes er ca 850kvm. Områdene jeg er usikker på om den vil klare er merket med gult på tegningen. Kabelen som er tegnet inn er slik det fungerte best for bosch'n som ble stjålet.
Tomten er helt flat.
Mellom garasjen og gjerdet er det 110cm. Bosch'n klippet ikke her, men den hadde ingen problemer med å følge kabelen. (Gresset fikk aldri vokse fordi klipperen rullet her hele tiden.)
Til venstre på tegningen er to gule felt hvor det bare er 70cm mellom gjerde og busk. På det smaleste er det 15cm mellom kablene og 27cm fra kabel til gjerde/busk. Boschen klarte fint å gå her også, men den klippet jo aldri. (Hvis de hadde fikset buggen som gjorde at klipperen aldri klippet kant, ville den nok ha klippet.)
Tror dere rs630 vil klare denne tomten?
Hej, installationen av vår maskin har gått felfritt. Jösses vad den tar sig fram, har en tomt full med gropar, slänter mm men det är inga problem. Jämfört med min Gardena så är den en stridsvagn.
Har möjligen lite problem med att hålla en rak linje när den går på skrå.
En sak jag inte fattat är hur man få den att kantklippa när den går på schema ?
Vi har bara en huvudzon och om man startar manuellt så får man ju frågan om man skall kanklippa. Hur / när väljer den att göra det när den går med automtik ?
Har möjligen lite problem med att hålla en rak linje när den går på skrå.
En sak jag inte fattat är hur man få den att kantklippa när den går på schema ?
Vi har bara en huvudzon och om man startar manuellt så får man ju frågan om man skall kanklippa. Hur / när väljer den att göra det när den går med automtik ?