351 632 läst ·
652 svar
352k läst
652 svar
Robomow RS 630
Medlem
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Här kommer en filmsnutt från när jag testade tråddragningen med kantklipp.Mrzteevee skrev:
https://plus.google.com/104602709131153817677/posts/ihqXj1VK7PW
Medlem
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Jag är grymt nöjd med klippresultatet och inte upplevelser jag den som störande heller när den klipper. Den låter ganska högt när den går runt slingan och kantklipper med högt varv men sen varvar den ner och klipper tyst. Visst låter den lite mera än HQ men är ju starkare och framförallt så får man inga rakbladsrester liggandes på gräsmattan om det fallit ner en kvist eller liknande. Det är enligt mig något som absolut inte får hända, inte ens en enda gång! Jag blev nästan förskräckt när försäljaren till HQ sa att han bara behöver byta trasiga blad en gång per sommar! Så kan man ju inte ha det med småbarn?
Ett plus till för klippbredden med som HQ inte kan mäta sig med.
Jag ska testa få bort det vibrerande ljudet som uppstår när den klipper för utan det så tror jag den blir likvärdig i ljudnivå som HQ.
Jag är jättenöjd i alla fall med min RS630 än så länge.
Jag har finare klippt gräsmatta nu än när jag körde med åkgräsklipparen utan att göra någonting. 
Ett plus till för klippbredden med som HQ inte kan mäta sig med.
Jag ska testa få bort det vibrerande ljudet som uppstår när den klipper för utan det så tror jag den blir likvärdig i ljudnivå som HQ.
Jag är jättenöjd i alla fall med min RS630 än så länge.
Försöker välja mellan denna och en HQ.
HQ's fördelar är bra lokal support med installationshjälp etc. Plus att jag vet hur guide-slingor osv fungerar (har väldigt komplex tomt).
Dock hamnar mycket trädgrenar, löv och stenar i trädgården, och jag har fått för mig att denna hanterar det bättre.
Hur hittar Robomow till dom andra zonerna utan guide-kabel?
HQ's fördelar är bra lokal support med installationshjälp etc. Plus att jag vet hur guide-slingor osv fungerar (har väldigt komplex tomt).
Dock hamnar mycket trädgrenar, löv och stenar i trädgården, och jag har fått för mig att denna hanterar det bättre.
Hur hittar Robomow till dom andra zonerna utan guide-kabel?
Min krånglar lite nu men jag vet inte om det beror på det fantastiska åsk ovädret som drog fram häromkvällen.
just nu så klipper den inte och om jag går in i menyn och talar om att den skall klippa så säger den bara att jag skall. Ladda batteriet.
lyfter jag ut den på gräsmattan och talar om att den skall söka upp laddstation så gör den det.
nån som har haft något liknande.
har provat att stänga av o starta om allting som går men samma.
Det är ström fram o allting ser ok ut o den verkar ladda enl displayen
mvh
just nu så klipper den inte och om jag går in i menyn och talar om att den skall klippa så säger den bara att jag skall. Ladda batteriet.
lyfter jag ut den på gräsmattan och talar om att den skall söka upp laddstation så gör den det.
nån som har haft något liknande.
har provat att stänga av o starta om allting som går men samma.
Det är ström fram o allting ser ok ut o den verkar ladda enl displayen
mvh
Men, otroligt! Jag har exakt samma problem nu. Den vill bara ladda. Bär jag ut den så börjar den inte klippa, den går direkt till "söker laddstation". Detta började i morse. Jag har läst att den ibland behöver 16 timmar laddning för batteri underhåll och att den sköter det själv. Möjligen att det är det den håller på med... Eller att den anser att den är klar för denna period.
O nu har jag suttit 56:45 min i support telefonen o hört på den urtråkiga musiken samt en röst som säger att det är många som ringer nu 
Tror jag skiter i det nu för nu börjar batteriet ta slut i telefonen
Tror jag skiter i det nu för nu börjar batteriet ta slut i telefonen
Surt.