Jag har precis köpt min lägenhet efter att den blivit bostadsrätt. I de 3 år jag bott där har jag alltid velat ta ner väggen mellan köket och vardagsrummet. Har nu kollat att väggen ej är bärande och börjat riva i det. Min fråga är dock angående gipsplattorna som sitter i väggen. Behöver jag skydda mig med tex inandningskydd eller liknande då jag tar ner dom ifrån reglarna? Jag försöker montera ner dom i hela delar, men detta funkar ju ej alltid och gipset yr omkring litegrand. Tacksam för svar.
Andningskydd skadar aldrig när det dammar men är ivägen och varmt blir det
Jag skulle använda kofot och slägga. Det skall gå fort att riva och man gläds över snabbt resultat ;D
Blir också lättare att bära ut skivorna i mindre bitar.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.