Hej,
Jag har ett inbyggt badkar i min lägenhet, lägenheten byggdes 2006.
Jag skulle vilja riva ut badkaret och sedan sätta in en stor dusch istället med glasdörrar mellan väggarna.
Behöver jag kakla om hela badrummet eller räcker det att kakla om där badkaret står?
Jag har ett inbyggt badkar i min lägenhet, lägenheten byggdes 2006.
Jag skulle vilja riva ut badkaret och sedan sätta in en stor dusch istället med glasdörrar mellan väggarna.
Behöver jag kakla om hela badrummet eller räcker det att kakla om där badkaret står?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Det är ju svårt att veta hur de har gjort inkaklingen. Det kan ju vara tätskikt och kakel på de vanliga väggarna först och sen några enkla skivor med kakel på för inbyggnaden och i så fall ska det ju vara lätt att riva. Har du någon rensningslucka för golvbrunnen där du kan komma åt att ta bilder på hur det ser ut på insidan?R Ramsus_ skrev:
Däremot är det nog inte så bra att ha hålen efter handdukstorken inne i duschen.
Klicka här för att svara
