Vi har ett hus byggt -79 som vi nu vill modifiera..Vi har ett brutet tak(är det NÅN som vet vad denna taktyp heter??) och på sidorna har vi jättestora kattvindar som vi nu vill åt..
På ena sidan vill vi bygga in en garderob,och på andra sidan huset(mitt emot alltså) har vi en stor garderob som vi vill göra om till ett sovrum..men för att få en bättre storlek och lättare få dit ett takfönster behöver vi riva upp ett hål även där så vi utnyttjar kattvinden..Det första hålet kommer sitta precis bredvid fönsterna som ni ser på bilden...
Huset är byggt av spånskiva kanske jag ska tillägga
Hålen kommer löpa under 4 takstolar var..
Vad behöver vi göra??Behöver vi sätta dit limträbalkar eller räcker det med vanliga träplankor?? Bärheten på hela ytterväggarna är 290kp om det hjälper..
Hoppas nån förstår vad jag menar;-)
På ena sidan vill vi bygga in en garderob,och på andra sidan huset(mitt emot alltså) har vi en stor garderob som vi vill göra om till ett sovrum..men för att få en bättre storlek och lättare få dit ett takfönster behöver vi riva upp ett hål även där så vi utnyttjar kattvinden..Det första hålet kommer sitta precis bredvid fönsterna som ni ser på bilden...
Huset är byggt av spånskiva kanske jag ska tillägga
Hålen kommer löpa under 4 takstolar var..
Vad behöver vi göra??Behöver vi sätta dit limträbalkar eller räcker det med vanliga träplankor?? Bärheten på hela ytterväggarna är 290kp om det hjälper..
Hoppas nån förstår vad jag menar;-)
Åhhh man tackar för det lilla
Nu vet vi iaf vilken taktyp vi har
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hålsten under stålbalk upplag?
Byggmaterial & Byggteknik -
Installation av radiatorer i källare med uppreglade väggar. Riva innan
Laga hål så att man kan sätta upp nya fästen.
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor -
Lagt golv- ska jag riva upp det igen?
Golv