Hej!

Jag har nyligen köpt ett hus och är extremt grön på det hela. Ska dock ge mig på att fixa med källaren. Det finns lite fukt i källaren och idag finns det puts på väggarna som ser ganska så tråkigt ut. Jag tänkte riva putsen och måla med silikatfärg eller vad det heter dirket på teglet som finns under putsen. Frågan är, hur river man puts på effektivaste sättet? Är det en ok idé att måla med silikat färg direkt på teglet? Min besiktningsman sa att det var det bästa får att väggarna sulle "andas".

Tacksam för all hjälp!

MVH

-Z
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.