10 901 läst ·
19 svar
11k läst
19 svar
Riva öppen spis, själv eller hantverkare.
Hur blev det?E Erik555 skrev:Hej,
Jag ska riva en hiskelig öppen spis i mitt hus. (Huset är byggt 1915 och detta åbäke hör inte hemma här). Se bild.
Nu till mitt problem; ingen vill ens lämna offert på arbetet. Jag vill helst inte göra det själv men det lutar åt att det måste bli så. Allt ska bort, spisen, tegwl och förut.
Fråga ett: Finns någon som kan lämna tips på någon som kan utföra rivning i Göteborg?
Fråga två: Om jag inte får tag på någon, hur genomförbart kan denna rivning vara att göra själv? Tror ni 'överdelen' är massiv eller ihålig, någon som har erfarenhet av liknande?
Jodå, det blev hantverkare som fick äran att göra det. Det tog två personer en hel dag att bila bort skiten. Överdelen visade sig vara väldigt massiv och rätt jobbig att ha att göra med. (jag var hemma och arbetade den dagen och dom arbetade aktivt hela dagen).J Jockoh skrev:
En kul överaskning var att golvet under var intakt och den stenplatta som varit framför den kakelugn som en gång stod där (men tragiskt nog togs bort på 70-talet) fanns kvar.
Det har diskuterats damm i tråden , det dammade rätt friskt. Dom plastade in utrymmet och hade damfälla men det var ändå rätt dammigt i närliggande rum.
Sammanfattningsvis är jag glad att jag inte gjorde det själv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara