Håller på o ska riva ett uppmurat fundament jämte köksspisen. Tanken är att allt ska väck men nu när jag börjat riva ser jag att en del tegelstenar går in i väggen och lyser man in på några ställen ser man bara fullt med stora stenar och annat, antog att teglet skulle gå ändan ner till golvet så man bara kunde knackat väck den uppmurade delen men tydligen inte..nu vet jag inte om man vågar knacka mer, har försökt få tag i 5 olika murare nu i 10månader till en annan grej i huset så tänkte bett dom kolla på detta men de kan ju ta ett tag till och tänker inte gå och vänta på dom. Tacksam om någon har något svar eller tips!
Ja det verkar inte vara lätt. Nu har jag en som "lovat" att han ska ringa nästa vecka men vi får väl se. Tanken är att allt ska bort. Håller på och ska sätta nytt kök. Och jämte(till höger)om det jag håller på att riva nu står en köksspis som också sen ska bort. Så murstocken skulle gå helt plant från golv till tak och sedan dit med ikea skåp med induktionshäll och annat som ska vara där. Murstocken har helt öppet murverk(finns alltså inga kanaler) utan är en enda stor kanal. Sen vet jag inte riktigt var själva murstocken är, det går tegel på väggen från den hörnan jag är och grejar i nu, ändan ut till ytterkant köksspis som står till höger och där är det 130cm brett..så själva murstocken kanske är mer åt höger bakom köksspisen. Svårt att förklara men hoppas du förstår någorlunda!
Klicka här för att svara