Hej! håller på att försöka göra en vettigare övervåning och tänkte kolla av om ni har några tips och idéer

har kommit så långt och rivit av gammal spånskiva och isolering då dom tilläggsisolerat kattvindsväggen en gång i tiden.

Det ligger reglar på ca 80cc från kattvind till kattvind, dom är på ca 120x35-40 (huset byggt -30)
antar att detta håller upp innertaket på övervåningen (spontade brädor/panel) och sitter även likadan stående spontad panel som kattvindsväggen är uppbyggd i.

Min fråga är, hur stöttar jag upp detta lämpligast om jag tar bort kattvindsväggen?

bifogar lite bilder, är något oklart rätta mig gärna

• Renovering av övervåning med exponerade träreglar och borttagen isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt i ett hus från 1930-talet med exponerade reglar och borttagen isolering på vinden.
    Skapa konto
  • Gamla träreglar och isolering på en vind, spånskivor och sågspån syns där renovering pågår.
    Skapa konto
  • Bild på träreglar med rester av rivet isoleringsmaterial och spånskivor, indikerar renoveringsarbete i ett äldre hus.
    Skapa konto
  • Avtäckta delar av en kattvindsvägg med synliga reglar, spånskivor, och isolering i ett renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Rivet kattvind med exponerade träreglar och gammal isolering i ett hus från 1930-talet, där renoveringsarbete pågår.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.