Hej! håller på att försöka göra en vettigare övervåning och tänkte kolla av om ni har några tips och idéer
har kommit så långt och rivit av gammal spånskiva och isolering då dom tilläggsisolerat kattvindsväggen en gång i tiden.
Det ligger reglar på ca 80cc från kattvind till kattvind, dom är på ca 120x35-40 (huset byggt -30)
antar att detta håller upp innertaket på övervåningen (spontade brädor/panel) och sitter även likadan stående spontad panel som kattvindsväggen är uppbyggd i.
Min fråga är, hur stöttar jag upp detta lämpligast om jag tar bort kattvindsväggen?
bifogar lite bilder, är något oklart rätta mig gärna