Har en gammal balkong från 1948 stålram med balkar in i bjälklagen den är i dåligt skick även i vägg fuktskadat.Jag vill riva balkongen knacka väck reveterinen byta ut all dåligt under göra en fransk balkong riva balkongen själv byggfirma gör allt annat

• Gammal balkong med stålram och synliga fuktskador på väggen, sedd underifrån med en del av en dörrkarm och träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten och sprucken balkongyta med rostiga metallrör och fuktskadade väggar, del av en renoveringsplan för fransk balkong.
    Skapa konto
  • Balkong med gammal stålram och fuktskadad betongyta, delvis täckt av korroderat räcke, visar behovet av renovering och byte till fransk balkong.
    Skapa konto
  • Sliten balkong från 1948 med korrugerat plåttak, dåligt skick och fuktskador på väggen.
    Skapa konto
Har du en vinkelslip, slägga och lite tålamod finns det väl inga hinder. Se bara till så ingen (inklusive du som river) är under medan arbetet pågår 😎

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J JoxarJonny skrev:
Har du en vinkelslip, slägga och lite tålamod finns det väl inga hinder. Se bara till så ingen (inklusive du som river) är under medan arbetet pågår 😎
Behöver man bygglov när man river

Magnus E K
Har bara läst rubriken, men enklast är att blåsa upp den först och sen kan man "riva" den genom att sticka hål med en knappnål eller vass nagel.

• Haha
  • Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Ja, man kan riva en balkong själv. Var bara försiktig så att du inte trillar ner eller får betongblock i skallen.

Var själv väldigt nära att slå ihjäl mig när jag rev en träbalkong och inte riktigt hade huvudet med mig.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
G Gunnar Heijel skrev:
Behöver man bygglov när man river
Ingen aning, men ifall det behövs har det ingen betydelse om du river själv eller om du betalar någon för att göra det.

Att ta bort en balkong är nog en tillräckligt stor förändring av fasaden för att kräva en bygganmälan iaf. Vill man ha klart bakåt kollar man med lokala stadsbyggnadskontoret....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.