6 896 läst ·
21 svar
7k läst
21 svar
Riva IKEA-kök på fortast sätt
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Gångjärnen på bilderna säger att det inte är IKEA. Med lite otur är det monterat med sättlim och då blir det släggan i alla fall. Tipset "bortskänkes mot avhämtning" är bättre än att bli girig och sedan få köra allt till tippen själv.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Är det från Ikea är det sjukt gammalt med den typen av gångjärn och ingenting som jag kan föreställa mig någon betala pengar för.
Jag tror inte att det en enda gång har tagit mig mer än 3tim att demontera ett kök och då räknar jag in att skruva loss alla handtag och gångjärn (för att lättare få plats i bilen när det ska fraktas till tippen) samt packar in det i bilen på den tiden, och jag skruvar alltid ner skåpen och sen knackar jag isär dem med hammaren.
Möjligtvis ett platsbyggt kök i massivträ som tar upp mot en 5tim och där behövs kofoten.
Jag tror inte att det en enda gång har tagit mig mer än 3tim att demontera ett kök och då räknar jag in att skruva loss alla handtag och gångjärn (för att lättare få plats i bilen när det ska fraktas till tippen) samt packar in det i bilen på den tiden, och jag skruvar alltid ner skåpen och sen knackar jag isär dem med hammaren.
Möjligtvis ett platsbyggt kök i massivträ som tar upp mot en 5tim och där behövs kofoten.
Jag brukar räkna med ungefär samma tid som paul-staffanstorp, jag river ut på förmiddagen och kör till tippen, äter lunch.
Jag tror det är ett gammalt HTH är nog dom bara dom som haft dessa gångjärn som standard.
Enklast är att lyfta av dörrarna plocka ut hyllorna slå ner botten med kofoten och tryck till sidan så får du den i näven, så fortsätter du och lägger alla delar i en snygg hög så att det inte tar så stor plats.Det är fixat på en timme + bortkoppling av el och vatten.
Enklast är att lyfta av dörrarna plocka ut hyllorna slå ner botten med kofoten och tryck till sidan så får du den i näven, så fortsätter du och lägger alla delar i en snygg hög så att det inte tar så stor plats.Det är fixat på en timme + bortkoppling av el och vatten.
Klicka här för att svara