Jag föredrar att bli uttråkad framför att bli enarmad ;) Nä, men jag ska fundera lite på hur jag ska göra. Får sova på saken helt enkelt.. :)

Milkshaken
vet du emma: Jag ska ge dj ett tips där..... Om du är RÄDD för en maskin, så kommer det göra ont.... Om du har respekt för en maskin så kommer det gå galant.....
Satsa du på en tigersåg, köp inte det billigaste bladen utan köp ett du kan lita på... Sen e de bara att såga....

Haha, jag har en rädd respekt kanske...

Det här är ju ett väldigt sent svar, men som Jan-Å sade ovan så behöver inte lättbetong vara blåbetong. Det finns massor av icke-blå lättbetong.

I vår trädgård hittade vi några plattor, kanske fem cm tjocka, som bröts när man satte knät på dem och lutade sig framåt. Vi undrade vad det var för något konstigt. När vi skulle byta fönstret i källarförrådet upptäckte vi att det inte var lecablock under fönstret utan samma (liggande) plattor vi hittat i trädgården, dvs lättbetong. Vi beslöt oss för att riva bort dem och ersätta dem med lecablock eftersom resten av väggen var av leca. Det var i princip bara att sätta kofoten i fogarna, klippa till och lyfta upp dem. När vi fått bort dem såg det ut som om det varit en ganska låg dörröppning man satt igen efter att väggen blivit klar (det har aldrig varit en dörr på ritningen).
Och sedan tigersågade vi ett runt hål när vi var klara med lecamurandet. Riktigt kul med tigersåg, det borde fler pröva :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.