Hej!
Jag funderar på att riva väggen mellan 2 rum i en kolonistuga på endast 15-20 kvm. Hur går man till väga? Hur vet jag var elen är dragen? På bilden syns rummet där jag ska öppna upp från dörren. Jag kommer behöva ha kvar den lilla väggen åt vänster. Vad ska man tänka på. Troligtvis är det inte en bärande vägg. Det finns inga ritningar. Dörren är bara 60cm bred och ca 170cm hög
Tacksam för alla tips och ider på hur man enklast kan göra detta själv.

Vy från ett rum med trägolv och tak som ser mot en liten dörröppning som leder till ett annat rum i en kolonistuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tyvärr följer nog kolonistugor inga lagar när det gäller byggnadssätt. Normalt borde en vägg på tvären som din inte vara bärande, men det är kanske en gammal yttervägg? Det kräver lite mer undersökningar. En större dörr kan du säkert göra utan problem.

• Gilla
masalo
  • Laddar…
M masalo skrev:
Hej!
Jag funderar på att riva väggen mellan 2 rum i en kolonistuga på endast 15-20 kvm. Hur går man till väga? Hur vet jag var elen är dragen? På bilden syns rummet där jag ska öppna upp från dörren. Jag kommer behöva ha kvar den lilla väggen åt vänster. Vad ska man tänka på. Troligtvis är det inte en bärande vägg. Det finns inga ritningar. Dörren är bara 60cm bred och ca 170cm hög
Tacksam för alla tips och ider på hur man enklast kan göra detta själv.

[bild]
Du behöver fråga föreningen om du får riva den, då det kan handla om hur stor stugan får vara.
Jag sitter i den sitsen just nu då min bror byggt om utan lov, att jag nu måste bygga tillbaka igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.