Hej.
Vi är i full gång med en ordentlig renovering av vår källare. Tanken är att vi ska öppna upp ett ganska stort valv, ca 1½ meter brett i en bärande vägg.
Själva arbetet kommer inte att vara några problem.
Men det jag är lite osäker på är om jag måste anmäla det någonstans, då väggen är bärande. Huset kommer ju inte att se ut som på ritningen?

Vore väldigt tacksam för er hjälp.

/Dice
 
Ja det "måste" du. Minst en bygganmälan. Kolla med lokala byggnadsnämnden vad dom kräver av dig. Eller bygg ändå....:)
 
Förutom formalian kring bygglov/bygganmälan så utgår jag ifrån att du förstår vad det innebär konstruktionsmässigt och hållfasthetsmässigt att riva i en bärande vägg i källaren. Om jag va säker på att det inte finns några tekniska problem så får jag väl erkänna att jag personligen inte skulle lägga allt för mycket tid på formalian...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.