8 757 läst ·
45 svar
9k läst
45 svar
Riv-Lyftar-Dag i Lund söndag 2/9!
Upp och ner ... upp och ner ... och så sägs det att jag har svårt för att bestämma mig.
Jag kan tyvärr inte säga säkert hur det ser ut på söndag ännu men det är risk för att jag behöver engagera mig i några andra saker den helgen.
Jag kan tyvärr inte säga säkert hur det ser ut på söndag ännu men det är risk för att jag behöver engagera mig i några andra saker den helgen.
Pga flyttad kabelstege och insikt i att det inte behövs riktigt så mkt skydd kring luftrenaren som jag befarade så har den nu upphängningen blivit lite modifierad (och målad!). Bonus är att den är lättare att lyfta upp!Daniel_N skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Formtoppen nåddes!
Tyvärr hade jag inte riktigt (eller inte als egentligen) tänkt på att det nya stativet inte hade samma bredd som det gamla, vilket fick till följd att upphängningen inte passade fästena i taket...Men det var relativt lätt ordnat och sen använde vi faktiskt @mattiasp s metod med att dra upp alltihop m 4 spännband. @Ola C stod under o lyfte, blev svinbra, han är starkare än vad vikterna på tidigare bild skvallrar om!
Dock lite orolig för @jac ...för andra gången i rad har han nu inte hamnat i den tyngsta änden när baxarsekten är igång?!? Kan det vara ett resultat av växande erfarenhet?
Men nu sitter den uppe igen, denna gång ännu närmare taket och ytterligare några centimeters takhöjd är sparade!
Det behövs alltid!
Stort tack allihop!
Tyvärr hade jag inte riktigt (eller inte als egentligen) tänkt på att det nya stativet inte hade samma bredd som det gamla, vilket fick till följd att upphängningen inte passade fästena i taket...Men det var relativt lätt ordnat och sen använde vi faktiskt @mattiasp s metod med att dra upp alltihop m 4 spännband. @Ola C stod under o lyfte, blev svinbra, han är starkare än vad vikterna på tidigare bild skvallrar om!
Dock lite orolig för @jac ...för andra gången i rad har han nu inte hamnat i den tyngsta änden när baxarsekten är igång?!? Kan det vara ett resultat av växande erfarenhet?
Men nu sitter den uppe igen, denna gång ännu närmare taket och ytterligare några centimeters takhöjd är sparade!
Stort tack allihop!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Han är smart och har genom åren såklart noterat att man slipper lyfta om man vet hur spännband fungerar. Man kan ju inte lyfta o fibbla spännband samtidigt. Så, kvar med hela lasset blir den stackaren som är sämst på spännband.Daniel_N skrev:
Förlåt Ola. Jag glömde.Ola C skrev:
I samband med presentationen av monteringsarbetet med luftrenaren på bild tidigare i tråden vill jag passa på att förkunna följande:
Idag 180902 var Ola C, trots att han svor lite över dem redan innan vi hade börjat, inte sämst i baxarsekten på att hantera spännband!
Han fick visserligen lyfta ändå men det var snarare en kombination av den goda fysiken och det allmänna (men felaktiga skulle det visa sig) antagandet (förmodligen delat av honom själv) att han faktiskt skulle vara sämst på spännband.