Spjällen är på plats och funkar. Nu vill luftrenaren upp igen! Det blir på söndag 2/9 kl 11, varmt välkomna om någon är sugen!

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Upp och ner ... upp och ner ... och så sägs det att jag har svårt för att bestämma mig.
Jag kan tyvärr inte säga säkert hur det ser ut på söndag ännu men det är risk för att jag behöver engagera mig i några andra saker den helgen.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Raka rör o öppna spjäll*, jag ska nog kunna dyka upp.

*Som anekdot kan jag berätta att Kal P. Dals mamma, Berit tror jag hon hette, stod i skolbespisningen när jag gick i lågstadiet.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Får väl se om jag kan komma förbi och baxa lite. Ser det ju som en chans att hämnas på den där förbannade grundfärgen. Må den flagna och förgöras!

Daniel_N Daniel_N skrev:
Känns som att det är dags att detta blir en bildtråd!

[bild]
Pga flyttad kabelstege och insikt i att det inte behövs riktigt så mkt skydd kring luftrenaren som jag befarade så har den nu upphängningen blivit lite modifierad (och målad!). Bonus är att den är lättare att lyfta upp!

Modifierad upphängning och nymålad luftrenare med texten "GREEN LINE DAMMFÄLLAN" i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Den stora bonusen måste ju vara att den är målad med grundfärg som verkar sitta kvar...

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Sista tunga passet inför söndag, nu väntar vila och formtoppning.

Person utför styrketräning utomhus genom att lyfta en viktskivstång i ett lyftstativ.
Skapa konto

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Med förhoppning om att det ska finnas kaffe till oss andra medan @Ola C lyfter så verkar det som om jag lyckats stuva om lite i helgens aktiviteter. Jag räknar med att kunna dyka upp till kl 11 på söndag.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
...för övrigt har jag undvikit det där utegymmet en tid nu. Det ligger ju intill minigolfbanan som ger mig kallsvettningar, hjärtklappning, panikångest o mardrömmar bara jag ser den.

Ola C Ola C skrev:
kallsvettningar, hjärtklappning, panikångest o mardrömmar bara jag ser den.
Låter som abstinens...

Frustrator Frustrator skrev:
Låter som abstinens...
Njäe. I detta fallet snarare post traumatiskt stress syndrom*.

Edit. *Symtom.. syndrom..alltid haft svårt att hålla isär dom..

Redigerat:
Frustrator Frustrator skrev:
Låter som abstinens...
Jag tror att han önskar att det vore abstinens.....

Lund-Malmö 1-0....

Formtoppen nåddes!

Tyvärr hade jag inte riktigt (eller inte als egentligen) tänkt på att det nya stativet inte hade samma bredd som det gamla, vilket fick till följd att upphängningen inte passade fästena i taket...Men det var relativt lätt ordnat och sen använde vi faktiskt @mattiasp s metod med att dra upp alltihop m 4 spännband. @Ola C stod under o lyfte, blev svinbra, han är starkare än vad vikterna på tidigare bild skvallrar om!

Dock lite orolig för @jac ...för andra gången i rad har han nu inte hamnat i den tyngsta änden när baxarsekten är igång?!? Kan det vara ett resultat av växande erfarenhet?

Men nu sitter den uppe igen, denna gång ännu närmare taket och ytterligare några centimeters takhöjd är sparade! :) Det behövs alltid!

Stort tack allihop!

Ett upphängt luftreningsfilter i ett verkstadsutrymme, fastsatt nära taket med spännband.
Skapa konto

• Gilla
Masses och 6 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Dock lite orolig för @jac ...för andra gången i rad har han nu inte hamnat i den tyngsta änden när baxarsekten är igång?!? Kan det vara ett resultat av växande erfarenhet?
Han är smart och har genom åren såklart noterat att man slipper lyfta om man vet hur spännband fungerar. Man kan ju inte lyfta o fibbla spännband samtidigt. Så, kvar med hela lasset blir den stackaren som är sämst på spännband.

• Gilla
jac
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Han är smart och har genom åren såklart noterat att man slipper lyfta om man vet hur spännband fungerar. Man kan ju inte lyfta o fibbla spännband samtidigt. Så, kvar med hela lasset blir den stackaren som är sämst på spännband.
Förlåt Ola. Jag glömde.

I samband med presentationen av monteringsarbetet med luftrenaren på bild tidigare i tråden vill jag passa på att förkunna följande:

Idag 180902 var Ola C, trots att han svor lite över dem redan innan vi hade börjat, inte sämst i baxarsekten på att hantera spännband!

Han fick visserligen lyfta ändå men det var snarare en kombination av den goda fysiken och det allmänna (men felaktiga skulle det visa sig) antagandet (förmodligen delat av honom själv) att han faktiskt skulle vara sämst på spännband.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.