Jag kan inte. På jobb i Bayern. Såå tung var den väl ändå inte? Jag minns att det som brukligt fanns fler än en idé om vilket det bästa sättet var. Vidare minns jag att ni inte köpte min idé om detta. Inte för att jag minns vilka alternativen var, men jag är i alla händelser fortfarande kränkt.

Edit: Nu minns jag lite bättre. Det var några enklare spännband (Biltemas blå) inblandade. Jag ville spela upp dem mha en hjälpbalk. Inte mycket för muskelkrävande metoder.

Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Har jag nu både svetsat ihop den och lyft dit den så får jag väl hjälpa till att plocka ner den också. Jag har för mig att det var lättare att få upp den än vad vi förväntade oss så jag tror du har rätt på den punkten.

Just nu är jag ganska upptagen med att vara ledig men nästa vecka är jag tillbaka på jobbet och borde inte ha några problem att komma loss. ;)

@jac , glöm inte att du även målade den med galaxens sämsta grundfärg.

Jag har inte riktigt planen klar än. Men tror att ett par spännband fästa i PHs eminenta plank fästa i takstolarna får tjäna som fallsäkring och sen ett par reglar på tvären att hålla i och sen borde det gå rätt lätt.

Varmt välkommen Jac!

mattiasp mattiasp skrev:
@jac , glöm inte att du även målade den med världens sämsta grundfärg.
Haha, vi får se om den sitter kvar när vi får ner den!

Ner kommer man alltid. Jag kan nog bistå med att dämpa fallet.:strong:

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Jag kan inte. På jobb i Bayern. Såå tung var den väl ändå inte? Jag minns att det som brukligt fanns fler än en idé om vilket det bästa sättet var. Vidare minns jag att ni inte köpte min idé om detta. Inte för att jag minns vilka alternativen var, men jag är i alla händelser fortfarande kränkt.

Edit: Nu minns jag lite bättre. Det var några enklare spännband (Biltemas blå) inblandade. Jag ville spela upp dem mha en hjälpbalk. Inte mycket för muskelkrävande metoder.
Haha, jag vet att du inte har det lätt. Men du vet hur det är, alla dina smarta och genomtänkta lyftmanövrar med taljor, spel, hävstänger och andra fiffiga mekanismer sparar vi till sakerna som är tunga på riktigt och det lite halvtunga tas med enklare medel:) Altt i en fin kombo av tidseffektivitet och säkerhet. Sen är jag ju, som säkert märks, inte ett dugg rädd för att bjuda in extra muskler, vi är ju en hel sekt!

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Om du bara lossar skruvarna och låter den falla ner kommer färgen stanna kvar i luften. Det var historiens sämsta färg.

Hur ni kunde ha så stora problem med att få dit den färgen förstod jag aldrig. Det var ju inga problem alls, grundfärgen var ju t.o.m. så gott som heltäckande. Ni får nog jobba lite på tekniken där. Det enda jag inte är orolig för i den konstruktionen är faktiskt de delar som jag grundmålade. Jag vill minnas att jag gick efter och täckte det mesta av ert kladd också så färgen sitter nog. Mina svetsfogar däremot får vi nog vara lite försiktiga med, de är helt enkelt inte avsedda att belastas.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Eftersom även jag svetsade lite här och där på den där anordningen blev vissa av svetsarna inte bara fula, utan även med delarna på fel plats. Därför försökte jag bryta bort några svetsfogar för att göra om. Det gick inte, utan de fick skäras bort med kapskiva. Tydligen sitter även fula svetsar ihop om någon som vet hur man svetsar (Daniel eller phl) ställer in aggregatet. Fogarna svetsades ned ESAB OK 48.xx, och fogarna var starkare än grundmaterialet när man skulle skära i dem.

Grundfärgen krävde talang för att målas. Talang som både phl och jag saknade helt och hållet.

• Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
...jag blir lite skeptisk, det låter som det är med risk för livhanken man ställer upp att ta ner den här skrotlådan som några klåpare haft som svetsträningsobjekt.:surprised:

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Känns som att det är dags att detta blir en bildtråd!

Monterad dammavskiljare "GREEN LINE DAMMFÅLLAN" i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag får intrycket att det är lite svårt att samla baxarsekten så här i semestertider. Jag kan ställa upp som baxarstandin på torsdag.

Tack för erbjudandet, men det är lugnt, vi är redan 5! Men du är såklart välkommen i vilket fall! Finns tex kakor!

Tack för hjälpen idag! Med en tapper skara på 7 st ur baxarsekten så kom luftrenare och ställning ner på nolltid. Fika och verktygssnack tog betydligt längre tid:)

• Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.