2 839 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Ritningar för bygglov
Jag har planer på att bygga till stugan och ville klara av bygglovet. Efter att ha sett alla mästerverk som tillverkats i Sketchup och andra verktyg så blev man lite nervös inför ritandet.
Hade turen att hitta de gamla ritningarna bland papper som följde med huset. Nu i mellandagarna var jag tvungen att jobba eftersom alla andra sökte semester före mig.
Jag hade inget att göra på jobbet så jag scannade in den gamla ritningen och klippte och klistrade lite i Paint. Tyckte att det ser rätt bra ut och bör uppfylla de krav som Höörs kommun ställer.


/John
Hade turen att hitta de gamla ritningarna bland papper som följde med huset. Nu i mellandagarna var jag tvungen att jobba eftersom alla andra sökte semester före mig.
Jag hade inget att göra på jobbet så jag scannade in den gamla ritningen och klippte och klistrade lite i Paint. Tyckte att det ser rätt bra ut och bör uppfylla de krav som Höörs kommun ställer.
/John
Ser rätt ok ut, men det beror ju pa vad kommunen vill se.
Tror att de vill se läget pa tomten bla, sa om du har tomtgränserna inritade. Sen om du skriver villken färg ocksa. (Det kanske du redan har gjort, kollade inte sa noga)
Men du verkar ha med de grundl. sakerna de vill se, fasad och snitt. Sen vet jag inte hur detaljplanen ser ut men det vet ju byggnadsnämnden.
Du kan ju alltid boka tid med nagon pa byggnadsnämnden och snacka om saken+visa vad du har, sa du kan fa reda pa om de kräver nagot mer som du missat. Da är du ju mer säker pa din sak när du väl skickar in grejerna.
Lycka till.
Tror att de vill se läget pa tomten bla, sa om du har tomtgränserna inritade. Sen om du skriver villken färg ocksa. (Det kanske du redan har gjort, kollade inte sa noga)
Men du verkar ha med de grundl. sakerna de vill se, fasad och snitt. Sen vet jag inte hur detaljplanen ser ut men det vet ju byggnadsnämnden.
Du kan ju alltid boka tid med nagon pa byggnadsnämnden och snacka om saken+visa vad du har, sa du kan fa reda pa om de kräver nagot mer som du missat. Da är du ju mer säker pa din sak när du väl skickar in grejerna.
Lycka till.
Jag har skickat in en situationsritning med husets läge på tomten inritat också. Den var dock inte lika stilig som ritningarna. Färg och liknande står i bygglovspapperna. Jag har gott hopp än så länge. Får väl en fet räkning och tillstånd till mina 12 kvadrat snart.
/John
/John
Klicka här för att svara