3 590 läst ·
25 svar
4k läst
25 svar
Risker med Eluttag på vinden?
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Jag tror iofs. inte att en normal nätverksurustning klockar ned sig vid övertemp. I bästa fall stänger den av sig. Men troligare är att den går sönder.
Redigerat:
En vanlig dum switch har ingen processor som kan klockas ner. Klarar inte länken eller ändutrustningen att signalera på en hastighet så sänks den till en tiondel och prylarna provar där istället.
Vad som händer vid hög värme beror nog mest på hur den är konstruerad. Antingen har den något inbyggt skydd som stänger av prylen, eller så slutar den fungera (och börjar förhoppning fungera igen när den svalnat).
Vad som händer vid hög värme beror nog mest på hur den är konstruerad. Antingen har den något inbyggt skydd som stänger av prylen, eller så slutar den fungera (och börjar förhoppning fungera igen när den svalnat).
useless skrev:
En vanlig dum switch har ingen processor som kan klockas ner. Klarar inte länken eller ändutrustningen att signalera på en hastighet så sänks den till en tiondel och prylarna provar där istället.
Vad som händer vid hög värme beror nog mest på hur den är konstruerad. Antingen har den något inbyggt skydd som stänger av prylen, eller så slutar den fungera (och börjar förhoppning fungera igen när den svalnat).
Känns som att en router är betydligt mer komplex är en switch då. En router jag körde DDWRT på kunde jag t ex överklocka med mera. 🤣 En switch borde ju vara okej då. Går den sönder efter några år är det inte hela världen, switchar är ganska billiga.Fairlane skrev:
Att ersätta distribuerade switchar med nätverkskablar ända till en central kk och kunna köra PoE på kameror och accesspunkter kan aldrig vara ”i onödan”. Jobbigt att dra? Javisst! Men värt det alla dagar i veckan i alla fall för mig 😆
Vet inte om vi missförstår varandra.krillek skrev:
Alltså jag har ju fiber och router i hemmakontoret. Sen tänkte jag dra upp en kabel till vinden in i en PoE switch och sedan dra kablar därifrån till AP och resten av huset.
Att dra upp 10 kablar från hemmakontoret blir varken snyggt eller praktiskt om det var det du menade?
Redigerat:
Klicka här för att svara
