Jag tror iofs. inte att en normal nätverksurustning klockar ned sig vid övertemp. I bästa fall stänger den av sig. Men troligare är att den går sönder.
 
Redigerat:
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
En vanlig dum switch har ingen processor som kan klockas ner. Klarar inte länken eller ändutrustningen att signalera på en hastighet så sänks den till en tiondel och prylarna provar där istället.

Vad som händer vid hög värme beror nog mest på hur den är konstruerad. Antingen har den något inbyggt skydd som stänger av prylen, eller så slutar den fungera (och börjar förhoppning fungera igen när den svalnat).
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
B
F Fideliox skrev:
Såhär har augusti varit för vår vind.

Switchen jag tänkt köpa ska klara 45+ vad som händer efter det vet jag inte riktigt...
Hur såg juni ut?
 
Fairlane
Jag erkänner, jag har ingen switch på vinden så jag vet inte hur det fungerar. Jag har däremot fibermodem och router och det har inte varit några problem för mig.
 
F
B BSOD skrev:
Hur såg juni ut?
Saknar data då jag inte hade så hög rention. Men vet att det legat på 45 några gånger iaf. Tror inte jag sett 50 dock.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
F
useless useless skrev:
En vanlig dum switch har ingen processor som kan klockas ner. Klarar inte länken eller ändutrustningen att signalera på en hastighet så sänks den till en tiondel och prylarna provar där istället.

Vad som händer vid hög värme beror nog mest på hur den är konstruerad. Antingen har den något inbyggt skydd som stänger av prylen, eller så slutar den fungera (och börjar förhoppning fungera igen när den svalnat).
Fairlane Fairlane skrev:
Jag erkänner, jag har ingen switch på vinden så jag vet inte hur det fungerar. Jag har däremot fibermodem och router och det har inte varit några problem för mig.
Känns som att en router är betydligt mer komplex är en switch då. En router jag körde DDWRT på kunde jag t ex överklocka med mera. 🤣 En switch borde ju vara okej då. Går den sönder efter några år är det inte hela världen, switchar är ganska billiga.
 
Möss, är nog största risken för sladdar och liknande på vinden.
 
Ännu bättre är att bara dra upp nätverkskabel och sen mata kameran via PoE.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
F
krillek krillek skrev:
Ännu bättre är att bara dra upp nätverkskabel och sen mata kameran via PoE.
Ja men behöver typ 10 kablar. Blir mycket kabel i onödan och jobbigt att dra.
 
Att ersätta distribuerade switchar med nätverkskablar ända till en central kk och kunna köra PoE på kameror och accesspunkter kan aldrig vara ”i onödan”. Jobbigt att dra? Javisst! Men värt det alla dagar i veckan i alla fall för mig 😆
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
F
krillek krillek skrev:
Att ersätta distribuerade switchar med nätverkskablar ända till en central kk och kunna köra PoE på kameror och accesspunkter kan aldrig vara ”i onödan”. Jobbigt att dra? Javisst! Men värt det alla dagar i veckan i alla fall för mig 😆
Vet inte om vi missförstår varandra.

Alltså jag har ju fiber och router i hemmakontoret. Sen tänkte jag dra upp en kabel till vinden in i en PoE switch och sedan dra kablar därifrån till AP och resten av huset.

Att dra upp 10 kablar från hemmakontoret blir varken snyggt eller praktiskt om det var det du menade?
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.