Hej, jag har nyligen köpt ett hus som är byggt 1975. I besiktning kontrollen har de
noterat till risk för fukt för både inre/yttre-väggsgsyll. Jag har hört också att detta är vanligt problem för hus från 70-talet.
Vilka åtgärder rekommendera ni mig att göra?
Se besktningprotokollen nedan:
noterat till risk för fukt för både inre/yttre-väggsgsyll. Jag har hört också att detta är vanligt problem för hus från 70-talet.
Vilka åtgärder rekommendera ni mig att göra?
Se besktningprotokollen nedan:
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Hej och välkommen , i och med att värdena är under gränsvärdet för microbatriell påväxt så skulle jag inte göra något. Men jag skulle ha detta under uppsikt och vara observant på lukter mm
om man ska åtgärda detta innebär det att man måste frilägga från in eller utsida och byta, vilket är ett ganska omfattande arbete..
om man ska åtgärda detta innebär det att man måste frilägga från in eller utsida och byta, vilket är ett ganska omfattande arbete..
Hej.
Ingenting! Uppmätt fuktkvot 10 resp 13%
Enligt texten finns det risk vid 17%.
Det är endast ett sätt för Anticimex att friskriva sig från eventuella problem/missar vid besiktning.
Jag har just sålt ett hus byggt 1975. Samma konstruktion, snarlik text som på ditt protokoll.
Vi har aldrig upplevt problem i detta hus. Det är en bra och enkel konstruktion!
Följer dock inte dagens standard…
Ingenting! Uppmätt fuktkvot 10 resp 13%
Enligt texten finns det risk vid 17%.
Det är endast ett sätt för Anticimex att friskriva sig från eventuella problem/missar vid besiktning.
Jag har just sålt ett hus byggt 1975. Samma konstruktion, snarlik text som på ditt protokoll.
Vi har aldrig upplevt problem i detta hus. Det är en bra och enkel konstruktion!
Följer dock inte dagens standard…
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Golvvärme och EPS-cement i källargolv - risk för omvänd fuktvandring?
Värme allmänt -
risk för fukt i badrum/klädkammare?
Badrum -
Vad finns för risk för fuktskada här och vad kan jag göra åt det nu?
Badrum -
Risk för fuktskada eller torkar upp?
Grund & Markarbeten -
Vad är detta för rör i mitt badrum och finns risk för fuktskador?
Badrum