Har en övervåning på garaget som endast är isolerad ingolvbjälklagret. Skulle behöva lägga golvspånskivor för att underlätta takisolering.
Finns det risk att golvspånskivorna drar åt sig fukt nu under vintern ifall jag bara hinner lägga golvet. Alltså att övervåningen blir oisolerad några vintermånader med enbart spånskivorna till golv??
 
  • Oisolerad övervåning på garage med takstolar, isolering mellan bjälklag och några omonterade golvspånskivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Det är inga problem:) går utmärkt att ha enbart spånskiva som golv på kallvinden i alla tider om man vill.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
nikasp
I vårt hus i Stockholm har de legat på kallvinden sedan 1997 så några månader bör de klara ;)
 
Som ovan redan sagt, inga problem!

Jag går i tankar att bygga garage med loft! Kan du berätta mer om ditt?

Hur stort är det?
Jag ser att du har bjälkar mellan takstolarna för cc60. Är både de och takstolarnas underram i limträ? Dimension?
Vad är spännvidden?
Hur stor blir ytan på loftet?
Takvinkel?
Vad blir det för uppvärmning?
Har du fler bilder?

Mvh Amrich
 
Handyman 1 skrev:
Det är inga problem:) går utmärkt att ha enbart spånskiva som golv på kallvinden i alla tider om man vill.
Tack Handyman, då vet jag att det är lugnt.
Det sitter diffspärr under bjälklaget och isoleringen. Så själva spångolvet är väl då bara att lägga ut? Eller behövs något annat ovanpå isoleringen, direkt under golvet?
 
nikasp nikasp skrev:
I vårt hus i Stockholm har de legat på kallvinden sedan 1997 så några månader bör de klara ;)
Tack, ja då kan man vara säker:)
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
P
N Nybyggarn16 skrev:
Tack Handyman, då vet jag att det är lugnt.
Det sitter diffspärr under bjälklaget och isoleringen. Så själva spångolvet är väl då bara att lägga ut? Eller behövs något annat ovanpå isoleringen, direkt under golvet?
Nä,precis,inget under spånskivan behövs.
 
Handyman 1 skrev:
Nä,precis,inget under spånskivan behövs.
Bra, då är det bara att beställa golv. Blir säkrare då att sätta luftspalten:) Tänkte köra på T-emballage luftspaltskivor/vindavdelare.
 
N Nybyggarn16 skrev:
Finns det risk att golvspånskivorna drar åt sig fukt nu under vintern ifall jag bara hinner lägga golvet.
Spånskivorna förvaras ju ofta i tält eller andra kalla lagerbyggnader på brädgården utan problem.
 
  • Gilla
Nybyggarn16
  • Laddar…
A Amrich skrev:
Som ovan redan sagt, inga problem!

Jag går i tankar att bygga garage med loft! Kan du berätta mer om ditt?

Hur stort är det?
Jag ser att du har bjälkar mellan takstolarna för cc60. Är både de och takstolarnas underram i limträ? Dimension?
Vad är spännvidden?
Hur stor blir ytan på loftet?
Takvinkel?
Vad blir det för uppvärmning?
Har du fler bilder?

Mvh Amrich

Instämmer med Amrich och vill gärna höra/se mer om ditt projekt
 
Jonatanm535 Jonatanm535 skrev:
Instämmer med Amrich och vill gärna höra/se mer om ditt projekt
Ska återkomma med uppdateringar när jag väl
Startar:)
 
  • Gilla
Jonatanm535
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.