Har en övervåning på garaget som endast är isolerad ingolvbjälklagret. Skulle behöva lägga golvspånskivor för att underlätta takisolering.
Finns det risk att golvspånskivorna drar åt sig fukt nu under vintern ifall jag bara hinner lägga golvet. Alltså att övervåningen blir oisolerad några vintermånader med enbart spånskivorna till golv??
Finns det risk att golvspånskivorna drar åt sig fukt nu under vintern ifall jag bara hinner lägga golvet. Alltså att övervåningen blir oisolerad några vintermånader med enbart spånskivorna till golv??
Som ovan redan sagt, inga problem!
Jag går i tankar att bygga garage med loft! Kan du berätta mer om ditt?
Hur stort är det?
Jag ser att du har bjälkar mellan takstolarna för cc60. Är både de och takstolarnas underram i limträ? Dimension?
Vad är spännvidden?
Hur stor blir ytan på loftet?
Takvinkel?
Vad blir det för uppvärmning?
Har du fler bilder?
Mvh Amrich
Jag går i tankar att bygga garage med loft! Kan du berätta mer om ditt?
Hur stort är det?
Jag ser att du har bjälkar mellan takstolarna för cc60. Är både de och takstolarnas underram i limträ? Dimension?
Vad är spännvidden?
Hur stor blir ytan på loftet?
Takvinkel?
Vad blir det för uppvärmning?
Har du fler bilder?
Mvh Amrich
Tack Handyman, då vet jag att det är lugnt.Handyman 1 skrev:
Det sitter diffspärr under bjälklaget och isoleringen. Så själva spångolvet är väl då bara att lägga ut? Eller behövs något annat ovanpå isoleringen, direkt under golvet?
A Amrich skrev:Som ovan redan sagt, inga problem!
Jag går i tankar att bygga garage med loft! Kan du berätta mer om ditt?
Hur stort är det?
Jag ser att du har bjälkar mellan takstolarna för cc60. Är både de och takstolarnas underram i limträ? Dimension?
Vad är spännvidden?
Hur stor blir ytan på loftet?
Takvinkel?
Vad blir det för uppvärmning?
Har du fler bilder?
Mvh Amrich
Instämmer med Amrich och vill gärna höra/se mer om ditt projekt
Klicka här för att svara
