Finns det nån risk att man kammar sönder tätskiktet med metall fix kammen? Eller är det kanske bara normal försiktighet som gäller så är det riskfritt?
(LIP VS20+VS30)
:)
 
Jag funderade också på det. Men har man bara gjort ett tätskikt som är tjokt nog och inte tar i mer än nödvändigt i sitt skrapande så går det nog bra.
 
Precis. Det går inte sönder för att man kammar upp fixet. Det man ska undvika är förstås att råka hugga i tätskiktet med hörnet av kammen. En annan viktig grej är att det inte får sitta skräp, typ små smulor med bruk eller annat, i tätskiktet, då rivs det bort när man kammar och det blir ett litet hål.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.