Så långt har jag inte kommit än.eskil23 skrev:
Antagligen så behöver jag en välvd kåpa för att få tillräckligt med plats bakom.[/quote]
Det blev en kåpa modell mässingstutte från Clas Ohlsson (36-1079). Den tryckknapp som följde med skruvades bort och hålet brotchades upp till 12.5mm varefter tryckknappen från Elfa monterades.
Det visade sig att det fanns mycket mer utrymme än jag trodde bakom dörrfordet, så mässingstutten var egentligen onödig. Jag var ändå tvungen att borra upp hålet i dörrfordet till 25mm för att få plats med flatstiften.
Eftersom kåpan var av metall så tyckte jag att de var bäst att dra dit en jordledning och jorda den också. Ringklockan sitter nu på plats och fungerar utmärkt. Bilder kommer så snart jag har skakat ut dem ur digitalkameran.
Men sådär kan det väl ändå inte vara tänkt att man ska montera 230V klockan? Tanken måste väl vara att man ska ha en lågvoltskrets som kopplar på och av klockan? Har googlat, men inte lyckats lista ut vad det finns för inkopplingsmöjligheter för den.
Om det är ett tvåkrets-system med så borde det räcka med en DIN-monterad lågvoltstransformator som man kopplar till ringknappen och sen tillbaka till rinklockan. Men om den bara är en dum klocka som ringer när den får ström måste man väl ge sig på en lösning med relä och det känns ju rätt meckigt...
Någon som har kopplingsschema för rinklockan?
Om det är ett tvåkrets-system med så borde det räcka med en DIN-monterad lågvoltstransformator som man kopplar till ringknappen och sen tillbaka till rinklockan. Men om den bara är en dum klocka som ringer när den får ström måste man väl ge sig på en lösning med relä och det känns ju rätt meckigt...
Någon som har kopplingsschema för rinklockan?
Klicka här för att svara