K
Letar efter ny ringklocka för att byta ut en gammal klassisk men trasig ringklocka med transformator.

Söker en ny, ”smart” så att man kan ställa in ljudvolymen och även inaktivera - gärna med tidsinställning. Typ att den inte ringer mellan 21-06. Video är ett plus.
Trådlös eller trådburen spelar ingen roll eftersom tidigare ringklocka har vp rör framdraget.

Finns det något liknande?

De flesta "smarta" ringklockor, typ Ring etc. har de funktionerna.

• Gilla
kniv
  • Laddar…
BirgitS
K kniv skrev:
Söker en ny, ”smart” så att man kan ställa in ljudvolymen och även inaktivera - gärna med tidsinställning. Typ att den inte ringer mellan 21-06.
Har du tänkt igenom det?
Hypotetiskt skulle det kunna vara polisen som vill att ni ska utrymma eller inrymma, alternativt en granne som behöver akut hjälp med make med hjärtinfarkt etc.

• Gilla
  • Haha
johanxx_ och 1 till
  • Laddar…
sysmali
Läste någonstans (hittar inte källan nu) om någon som bytt till en "smart" ringklocka som hade knapp vars signal kunde stängas genom tidsinställning. Men den hade även någon typ av emergency knapp just för de skäl @BirgitS anger ovan.

Frågan är om nödknappen skulle missbrukas av diverse dörrnasare och religösa övertalare.

BirgitS
sysmali sysmali skrev:
Läste någonstans (hittar inte källan nu) om någon som bytt till en "smart" ringklocka som hade knapp vars signal kunde stängas genom tidsinställning. Men den hade även någon typ av emergency knapp just för de skäl @BirgitS anger ovan.

Frågan är om nödknappen skulle missbrukas av diverse dörrnasare och religösa övertalare.
Om inte annat så missbrukas av busringare.

K
BirgitS BirgitS skrev:
Har du tänkt igenom det?
Hypotetiskt skulle det kunna vara polisen som vill att ni ska utrymma eller inrymma, alternativt en granne som behöver akut hjälp med make med hjärtinfarkt etc.
Då kan dom banka och slå på dörren.

• Gilla
johanxx_
  • Laddar…
BirgitS
K kniv skrev:
Då kan dom banka och slå på dörren.
Visst kan de, men frågan är väl om de gör det eller går därifrån därför att de tror att ingen är hemma. En polis som ska väcka folk i 20 hus innan en bomb smäller kan inte lägga så mycket tid per hus.

Men det är självklart ert beslut.

BirgitS BirgitS skrev:
Har du tänkt igenom det?
Själv har jag ställt in det så att jag får meddelande på mobiltelefon, klocka och en popup på TV’n när någon ringer på, men ingen signal som låter i hela huset.

När jag hade småbarn och bodde i lägenhet skruvade jag bort dörrklockan så att bara “kläppen” surrade om någon ringde på.

Visst kan det finnas extrema tillfällen när det vore bättre att ha en siren vid dörrklockan eller olåst dörr, men alla får göra sina egna avväganden.

• Gilla
kniv
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.