Hej,
Har ett tak från 2007 med betongpannor och masonit/boardskivor där vi nu tagit in offert på att byta 3 huvar. 1x skorsten, 1x köksfläkt, 1x frånluft. Jag tror alla är "standard".
Vi byter eftersom det inte håller tätt, blir fuktrosor runt dess när snö töar eller regnar kraftigt med blåst.
Offerten ligger på ca 27000kr innan ROT.
Någon erfaren som kan säga om detta låter rimligt?
Har ett tak från 2007 med betongpannor och masonit/boardskivor där vi nu tagit in offert på att byta 3 huvar. 1x skorsten, 1x köksfläkt, 1x frånluft. Jag tror alla är "standard".
Vi byter eftersom det inte håller tätt, blir fuktrosor runt dess när snö töar eller regnar kraftigt med blåst.
Någon erfaren som kan säga om detta låter rimligt?
Ungefär halva priset hade varit braS Städgubbe skrev:Hej,
Någon erfaren som kan säga om detta låter rimligt?![]()
Besserwisser
· östergötland
· 2 802 inlägg
Ganska svårt att svara på utan att se eller veta mer....men är det med måttning tillverkning och montering ?
De har varit här och tittat innan de lämnande offert och då tog de mått. I övrigt ingår tillverkning, material och montering i offertpriset. Som jag förstått det tillkommer alltså inga övriga kostnader förutom servicebil.plåtrickard skrev:
Ta lite bilder så ska vi nog kunna svara på om det är rimligt eller ej!
Klicka här för att svara