2 924 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Rimligt pris för värmeslinga i badrum (4,5 kvm)
Har fått en offert på en värmeslinga. Är det här rimliga priser? Badrummet är 4,5 kvm:
EL
Plastemulsion 500 kr
Snabbslipsats 500 kr
Spackel vått utr 100 kr
Värmegolv EL 10000 kr
Bygg
Arbete 1900 kr
Transport 700 kr
Material 1200 kr
Priser är exklusive moms.
Undrar bara om det är rimligt. Särskilt vad gäller "Värmegolv EL" - jag tycker just att detta verkar ganska dyrt. Det kanske går att införskaffa detta själva på något billigare sätt?
EL
Plastemulsion 500 kr
Snabbslipsats 500 kr
Spackel vått utr 100 kr
Värmegolv EL 10000 kr
Bygg
Arbete 1900 kr
Transport 700 kr
Material 1200 kr
Priser är exklusive moms.
Undrar bara om det är rimligt. Särskilt vad gäller "Värmegolv EL" - jag tycker just att detta verkar ganska dyrt. Det kanske går att införskaffa detta själva på något billigare sätt?
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Tyvärr kan jag inte begära in offerter från annat håll. Den här firman håller på och fixar en fuktskada i vår bostadsrätt. Firman är utsedd av försäkringsbolaget.
Vad är ett rimligt pris? Jag skall förbi Bauhaus imorgon - funderar på att köpa själva värmegolv EL själv. Fast jag vet ju inte exakt vad jag behöver...
Vad är ett rimligt pris? Jag skall förbi Bauhaus imorgon - funderar på att köpa själva värmegolv EL själv. Fast jag vet ju inte exakt vad jag behöver...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden