4 854 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Rimligt pris för platta till garage?
Jag håller på och räknar på mitt kommande garage och mtrl till plattan, 55m2, får jag till ca 25000:-. I det ingår kantelement, 30cm isolering och armering. Dvs inte betong, arbete eller förarbete. Detta blir då under 500:-/m2... funderar på om/vad jag missat?!Mikael_L skrev:
Det låter inte helt orimligt.pjodden skrev:
Lägg till betong, 250-300:-/kvm och golvvärme ca 100-150:-/kvm så börjar du vara där jag antar att man hamnar som lägst om man inte köper in sådana mängder material att man får specialpriser.
Jag skrev ju att de 1000:-/kvm tror jag att man lyckas komma under med en bit, men som tumregel med lite säkerhetsmarginal är det inte så dumt att tänka/säga 1000:-/kvm.
Jo, du har rätt. Jag läste nog lite för fort och tänkte lite som jag inte skrev 
Jag har fått pris på betong som ger ca 160:-/m2 och sedan skippar jag golvvärme. Så hittils ligger budgeten på 35000:- exkl. arbete, avlopp och dränering. Hoppas jag kan klara mig under 700:-/m2.
Jag har fått pris på betong som ger ca 160:-/m2 och sedan skippar jag golvvärme. Så hittils ligger budgeten på 35000:- exkl. arbete, avlopp och dränering. Hoppas jag kan klara mig under 700:-/m2.
Det är nog bäst du kollar detta för normalt ingår inte schaktning och förberedelser för ett garage om inte detta speciellt är angivet i kontraktet.ChristinaH skrev:Hej på er!
Tack för snabba svar, guld värt för oss!!
Trist dock med priset, har kalkylerat helt galet isf... Sambon trodde att vi kunde få det gjort med en liten firma för ca 50 000 kr...
Schaktarbetet av tomten gör
Movehome, påbörjat grävarbetet idag . Eller tillkommer det extra schaktning och fyllnad för garaget???
Dragning av dränering och dagvattenrör till stenkistan ingår och vi kommer att använda samma stenkista som till huset.
Så här har du nog en peng också att lägga till i din budget.
Helt korrekt!oceanis skrev:
Nu är vi uppe i 100 000 kr 😣.
Vi behöver fylla upp, annars hade plattan hamnat 10 cm under gutunivån. Ja och så var det ngt med anslutning till kistan.
Nu börjar det kännas lite tajt...
Bara till att börja snåla och försöka spara ännu mer!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden