Hej!
Ska lägga nytt bandtäckt plåttak. Okomplicrat sadeltak ca 240kvm plus 2*30kvm tillbyggnader. Tagit in några offerter som landat mellan 550-700tkr vilket jag tycker verkar orimligt dyrt men har svårt att bedöma vad som är skäligt. Har inte heller någon uppfattning om hur många arbetstimmar som skulle krävas men konstaterar att utifrån offerterna så måste det röra sig om många hundra timmar (eller firmor som chansar på att man ska nappa).
Lite finlir tillkommer: fotränna ca 32 meter, ca 25m gesimsrännor på tillbyggnader samt ett par skorstenar ska kläs in och så stuprör.
Vad skulle ni anse är ett rimligt pris för själva taket? Och för finliret? Vad har ni själva betalat för bandtäckning?
Papp och ställning finns redan så det är bara plåten som ska dit.