E
klej
har du nån skiss/ritning åt dem eller förklara du bara?
de måste ju veta förutsättningarna.
sen ska vi kunna råda måste även vi veta mer
se frågorna du fått å svara på dem
så kan du få råd av oss

sen innanjul är det bråttom för alla
men du har väl inte tänkt det här före julen?

Någon skiss fanns inte innan. Det efterfrågades inte heller. Vi gick igenom rum för rum på plats och elektrikern antecknade och skissade.

För att svara på ytterligare några frågor:
Det är ingen nyinstallation av central utan utgående från en 3 år gammal normcentral som redan är bestyckad för de nya rummen. Avståndet är genom en vägg till första installation därefter som längst 15-20 meter in till ack-tanken. Acktanken har 2 elpatroner. Offerten skall inte inkludera inkoppling av shuntstyrning eller laddautomatik.

Nej innan jul hade jag inte tänkt mig att få det här utfört, åtminstonde inte i dagsläget. Jag tog en första kontakt med firman i oktober. I början av november var de här och vi gick igenom vad som skulle göras. Blev utlovad offert efter någon vecka. Efter många påstötningar kom offerten igår. Den trögheten gör väl att jag delvis tror att man har höftat till med ett pris för att bli av med kunden.

Skall se om jag kan få till en skiss så att ni får en uppfattning om vad det är som skall göras. Kan ju vara bra att ha inför kontakt med kommande elfirma.

Tack för alla engagerade svar.

Priset låter lite i överkant men det är svårt att säga .
Har du en skiss du kan lägga ut på hur du tänkt är det lättare och se.

Har man frågat efter ett fastpris så har ju elektrikern säkert räknat med några procent som risk för problem..
Mitt tips. Be om ett takpris och låt han gå på löpande räkning men kolla ev påslag på material.

egentligen tycker jag det är väldigt sniket att göra så att man saltar offerten om man inte har tid, det är 100ggr bättre och troärdigare att säga att man inte hinner och be kunden återkomma om x antal månader när man tror det har lugnat ner sig, men istället så saltar vissa på för att bli av med kunden med det de glömmer är ju att kunden ofta får ett dåligt intryck av firman och sprider gärna det till andra.
negativa rykten sprids som ringar på vattnet, positiva rykten är mer dolda, som radiovågor kan man säga.

så ni som har egen firma, säg hellre att ni har jobb över huvet så förstår givetvis kunden det, och har han tid att vänta så föreslå ett datum då han kan höra av sig igen!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.