Hej!
Har märkt av läckage på garagetaket, taket går även över hallen. Hantverkarna sa att för bästa resultat är det bäst att göra så att den nya pappen går in under bakom fasaden. Så de rekomenderade även att byta fasaden som ansluter uppe vid garagetaket.

De bytte precis våra takpannor på huset. De var snabba och kändes pålitliga. Offerten ligger på 69 000:- så det känns ganska saftigt när vi precis lagt mkt pengar på bytet av takpannor.

Dokument med instruktioner för ombyggnad av garage- och halltak, innehåller punktlista för arbetsutförandet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Offert för reparation av garagetak och fasad inklusive arbets- och materialkostnader samt ROT-avdrag, totalt 69 054 SEK. En bild av ett husgarage med till synes läckande plant tak och anslutande blå fasad.
Skapa konto
Garagetak med fukt/-läckagefläckar, omgivet av träd och annat hus i bakgrunden.
Skapa konto
Läckage på platt garagetak med synlig vattenansamling nära byggnadens fasad.
Skapa konto

Dina bilder syns inte. För jag antar att det ska vara bilder.

Immobil Immobil skrev:
Dina bilder syns inte. För jag antar att det ska vara bilder.
Syns de nu? redigerade inlägget

Japp!

är det nån lutning på taket ?
och hur stort är taket ?

Brorsan pappade om garagetaket för några år sedan. Platt tak på 60 m2 och fick ge 20 000 efter rot

• Gilla
Destrier
  • Laddar…
Rickard.
Tycker egentligen det låter rätt rimligt för vad det är men jag tycker väggen låter överarbetad. Är panelen ok kan man ofta bara kapa av 20-30cm och göra allt man ska och sedan täcka med plåt. Det ser inte ut som att det är något som skulle ses nerifrån.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Tycker egentligen det låter rätt rimligt för vad det är men jag tycker väggen låter överarbetad. Är panelen ok kan man ofta bara kapa av 20-30cm och göra allt man ska och sedan täcka med plåt. Det ser inte ut som att det är något som skulle ses nerifrån.
Varför inte bara dra ut panelen försiktigt och dra upp plåten under

Rickard.
P Putte 9497 skrev:
Varför inte bara dra ut panelen försiktigt och dra upp plåten under
Mest för att det ska vara ett ~30cm svetsat uppvik med takpappen och det är inte så lätt med panelen där.

• Gilla
Destrier
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.