P
Dåligt påläst på dagens priser för takbyte men vi har fått en offert på nytt tak enligt nedan:

Norra Öland

Yta 144 kvm sadeltak
Demontering och bortforsling av gamla taket. Byte av upp till 10 kvm rötskadat undertak,

Diffusionsöppen takduk.
Nockbräda och ventilerad nocktätning
Strö och bärläkt
Dubbla vindskivor
Vindskiveplåt
Ränndalsplåt
Benders Palema
Fotplåt
Takbrygga mellan skorstenarna (2 st)
Taksteg
Glidskydd
Stuprör och hängrännor
Byte av nedre skorstensbeslag

Sidobyggnad med papptak ca 20 kvm
Ny papp
Byte rötskadat undertak
fotplåt
hängrännor och stuprör

179 000 efter ROT
254 000 med lertegel

Redigerat:
Farstatjej90
Yta ... Och... Det saknas offerten 🤔

P
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Yta ... Och... Det saknas offerten 🤔
råkade spara innan jag var klar. Nu med alla uppgifter :)

Farstatjej90
Kostnaden är inget jag reagerar på. Hur är det med konkurrensen på Öland?🤔

P
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Kostnaden är inget jag reagerar på. Hur är det med konkurrensen på Öland?🤔
Dålig tror jag. Inte så många takläggare och många som vill ha det gjort i år med ROT avdraget.

Farstatjej90
Jag tycker iaf det verkar rimligt.... Men jag är inte nån expert

P
Kan i alla fal konstatera att det är ca 4 ggr dyrare före ROT än när vi la om taket i Huddinge 2011 men allt har ju gått upp. Tror dock inte min lön fyrdubblats 🤔

Farstatjej90
Alltså om jag bara skulle uppskatta kostnaden för sidobyggnaden hade jag sagt 50 000 före ROT.
Jag tror om du ber om en offert på bara den och avvaktar med huvudbyggnaden så kommer offerten vara på det.

Vi bytte ett ganska komplicerat tak på 170 kvm där också vi fick byta råspont men inga vindskivor och hängrännor. Landade på 230 ksek. Så så himla off är det inte imho.

Uppdaterar - det var 2.5 år sen.

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
P
E emjeysimone skrev:
Vi bytte ett ganska komplicerat tak på 170 kvm där också vi fick byta råspont men inga vindskivor och hängrännor. Landade på 230 ksek. Så så himla off är det inte imho.

Uppdaterar - det var 2.5 år sen.
Ja det kanske är lika bra att passa på nu när ROT är 50% väntar vi tills nästa år blir det ju dyrare plus att det regnar in ☔

Frågan är om vi ska ta extrakostnaden för lertegel. Personligen tycker jag det då huset är från ca 1910.

Vi var i samma sits. Man gick på nålar vid varje regn.
Som sagt tycker jag inte det ser oskäligt ut, men kolla firmans renommé så gott du kan. Man kan göra mycket fel på tal :-/

P
E emjeysimone skrev:
Vi var i samma sits. Man gick på nålar vid varje regn.
Som sagt tycker jag inte det ser oskäligt ut, men kolla firmans renommé så gott du kan. Man kan göra mycket fel på tal :-/
De har fått bra recensioner över lag.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.