Vad är rimlig kostnad för att få en pelletsbrännare installerad? Alltså enbart installation, inget mtrl. Har fått ett pris på 7000:-, vilket jag tyckte var i mesta laget. Det blir 14 timmar med en timkostnad på 500:-! :o

Hammarskallen skrev:
Vad är rimlig kostnad för att få en pelletsbrännare installerad? Alltså enbart installation, inget mtrl. Har fått ett pris på 7000:-, vilket jag tyckte var i mesta laget. Det blir 14 timmar med en timkostnad på 500:-!  :o
Hmmm här tog det 2 tim att montera brännare o 5 meterskruv till bulkförrådet inkl gorvjustering av brännaren så de lät hutlöst.. :o

Vilken brännare är det??

2an skrev:
[quote author=Hammarskallen link=1148035195/0#0 date=1148035195]Vad är rimlig kostnad för att få en pelletsbrännare installerad? Alltså enbart installation, inget mtrl. Har fått ett pris på 7000:-, vilket jag tyckte var i mesta laget. Det blir 14 timmar med en timkostnad på 500:-!  :o
Hmmm här tog det 2 tim att montera brännare o 5 meterskruv till bulkförrådet inkl gorvjustering av brännaren så de lät hutlöst.. :o

Vilken brännare är det??
[/quote]

Det är en Baxi/Eurofire, med PLC-styrning.

Jag har fått ett pris på 3000 + moms för inkoppling av vedpanna + acktank...

Stefan_h skrev:
Jag har fått ett pris på 3000 + moms för inkoppling av vedpanna + acktank...
Som är betydligt mer jobb med än att installera en pelletsbrännare.. ;)

Precis... rörisen räknar med en hel dags arbete med inkoppling o sen 2-3 timmar för injustering..

Tack för alla svar, verkar som jag får leta efter en annan installatör!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.