32 337 läst ·
18 svar
32k läst
18 svar
Rimlig förbrukning fjärrvärme
Vi har enplan med källare från -69, två vuxna, två åttaåriga barn och en ettåring, gämnhöjd med Gbg men på ostkusten.
Årsförbrukning fjärrvärme ca 17-19 MWh, jan-feb ca 3-4 MWh/mån, mar-apr ca 2-3 MWh/mån, maj ca 1 MWh/mån, jun-aug ca 200-400 kWh/mån, sep ca 500-700 kWh/mån, okt-nov ca 1,5-2,5 MWh/mån, dec ca 3 MWh/mån.
Årsförbrukning fjärrvärme ca 17-19 MWh, jan-feb ca 3-4 MWh/mån, mar-apr ca 2-3 MWh/mån, maj ca 1 MWh/mån, jun-aug ca 200-400 kWh/mån, sep ca 500-700 kWh/mån, okt-nov ca 1,5-2,5 MWh/mån, dec ca 3 MWh/mån.
Jag gör av med 30000-35000 kWh per år. 110m2 med uppvärmd källare och 36m2 uppvärmt garage. Lättbetong och tegel byggt 1951. Dålig isolering uppåt.
Du borde kunna få statistik från din fjärrvärmeleverantör. I Linköping kan man logga in och titta på sin förbrukning flera år bakåt.
Du borde kunna få statistik från din fjärrvärmeleverantör. I Linköping kan man logga in och titta på sin förbrukning flera år bakåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
