Nej, andra. Utanför Göteborg, byggt av Skanska.
 
Vi har enplan med källare från -69, två vuxna, två åttaåriga barn och en ettåring, gämnhöjd med Gbg men på ostkusten.

Årsförbrukning fjärrvärme ca 17-19 MWh, jan-feb ca 3-4 MWh/mån, mar-apr ca 2-3 MWh/mån, maj ca 1 MWh/mån, jun-aug ca 200-400 kWh/mån, sep ca 500-700 kWh/mån, okt-nov ca 1,5-2,5 MWh/mån, dec ca 3 MWh/mån.
 
  • Gilla
johan_T
  • Laddar…
Jag gör av med 30000-35000 kWh per år. 110m2 med uppvärmd källare och 36m2 uppvärmt garage. Lättbetong och tegel byggt 1951. Dålig isolering uppåt.
Du borde kunna få statistik från din fjärrvärmeleverantör. I Linköping kan man logga in och titta på sin förbrukning flera år bakåt.

Fjärrvärme.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blandband
  • Laddar…
Ja som någon skrev är ju förbrukningen inte direkt jämt fördelad över året. Sommarmånaderna är i det närmaste försumbara jämfört med en kall januari. Så här fördelas vår förbrukning över året:
fjarrvarme.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.