2 845 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Riktning på parkettgolvet
Ska lägga in ett 3-stavigt ekparkett golv i vårt nybyggda hus och undrar hur vi ska tänka kring hur parketten ska ligga för att det ska bli snyggast. Kommer att ha klinker i hallen som sedan övergår till ett kök och vardagsrum i öppenplanlösning.
Hoppas någon kan hjälpa med "principer" för hur man ska tänka kring detta!
Hoppas någon kan hjälpa med "principer" för hur man ska tänka kring detta!
Har någon gång hört att om man lägger i samma längsriktning som takstolarna är placerade så blir det (oftast) inte fel, utan upplevs ganska "logiskt"
och det har funkat hittills i de hus vi bott i 
MVH/Christina.
MVH/Christina.
Brukligt är att lägga golvet på längden, i den riktningen du har flest fönster/ljusinsläpp. Ljuset skall alltså vara i samma riktning som golvet.
Har du panel i taket bör man lägga golvet i samma riktning 
Klicka här för att svara