tänkte jag skulle ge mig på att rikta renovera golvet i mitt gamla hus.Som det är nu slår det väl på ca 15mm som mest.Jag var inne på att använda golvspånskiva eller golvgips.Det är inte aktuellt att bryta upp den gamla 28mm råsponten då den ligger under innerväggarna.Som det ser ut idag ligger där överst tretex o masonite som ska väck. Så frågan är hur riktar jag upp det enklast,masonite remsor o limma,eller göra det flytande?/Lars

Enklast är väl flytspackel, bygger väl minst på höjden också.

gick o funderade fram o tillbaka på mitt golv kan man inte lägga fin tvättad sand i mellan rikt remsorna o dra av precis som när man lägger plattor utomhus och sen gips på det, tänkte mig cc 60 i mellan remsorna!

Lcms skrev:
gick o funderade fram o tillbaka på mitt golv kan man inte lägga fin tvättad sand i mellan rikt remsorna o dra av precis som när man lägger plattor utomhus och sen gips på det, tänkte mig cc 60 i mellan remsorna!
Jo visst kan man det. Man blandar bara lite vatten i den fina sanden innan man lägger ut och drar av. Sanden köps på byggmarknaden och kallas flytspackel ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.