J janerik12 skrev:
På Amazon skriver folk att de funkar bra för både trä och metall.
Är det ett bra set eller skall jag lägga lite mer pengar och köpa specifika borr förr trä och metall?

De Bosch multi construction borren kommer i två olika versioner: en med HEX och den du länkade till.
Vilket är bäst?
Dom funkar i alla material, men det är som allt annat, en borr avsedd enbart för ett visst material kommer alltid vara bättre för ändamålet än en alround.

Skulle jag borra ett fint hål avsett för en träplugg så skulle jag nog köra en riktig träborr.
Men jag måste säga att de fungerar fint i hårda material.
Har dom till skruvdragaren /slagborren där jag inte har tillgång till andra borrar eller bara vill ta en sats med.

Ett litet test.

Borrning i en träregel.

• Gilla
janerik12
  • Laddar…
Rickard.
Ruko har borrsatser i dom storlekarna och dom tillverkar bra borrar (har dock inte testat deras med kona) Google hjälper dig att hitta rätt.

Alltid trevligt med ett namn som tvingas stå bakom produkterna när man ändå ska ut med en del pengar.

Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Man hittar i princip allt billigare i Tyskland. Började med verktyg men numer köper jag allt från mustaschvax till sopborste från Amazon/webshoppar. Visst handlar jag fortfarande en del som är mer oplanerat men det mesta går att hitta.
Sverige måste nog börja kika på hur man gör affärer i nya världen. Trist att lönerna är låga men priserna dyra. Tidigare var fördelarna stora med vårt sociala nätverk......ska nog inte prata politik förresten.
Bra att du hittade det du ville ha.

• Gilla
Danne_83
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.