Bowman
Ja, jag var flitig och sågade bort lite i nederkant på badrumsdörren så den den inte tog i golvet längre.. Det fick dock till följd att den nu måste vara stängd, annars så glider den sakta men säker upp i helt öppet läge.

Den har gamla "vanliga" gångjärn.
Kan man banka/knäcka/böja dom, eller måste man skruva loss dom och justera?

Det känns som att om man skruvar loss dom så har man ett hästjobb att flytta dom helt, för det det är så små justeringar att dom inte kan sitta kvar på samma ställe för dom gamla skruvhålen kommer då vara i "vägen"..

Har någon annan redan uppfunnit hjulen i denna fråga?
 
Bowman
Ingen som har nån koll?
 
Prova med en gångjärnsknäckare. Det är inte så att karmen lutar? Väggen inte är i lod?
 
Bowman
JanneL skrev:
Prova med en gångjärnsknäckare. Det är inte så att karmen lutar? Väggen inte är i lod?

Jag skall ärligt säga att jag inte vet riktigt vad som lutar, dörren öppnar sig av sig själv, så långt har jag kommit :)

Skall kolla lite på gångjärnsknäckare..

Om väggen lutar, är det kört då?
 
Mikael_L
Allra först måste du kolla om karmen är helt i lod, både i dörrhålets riktning och 90° från detta.

Ingen ide att du börjar rikta något annat innan karmen sitter 100% perfekt.

Återkom när vattenpasset sagt sitt. :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.