3 763 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Rikt och plan refurbish!
Hette han inte bo levin som slipade där, finns i alla fall inte kvar var många år sedan han stängde. Tror han är på slipgruppen viket är ett ställe man skall undvika. Jag försöker undvika att snacka skit om företag men dom är dyrast i sthlm och jag personligen har haft problem med dom men det är en lång historia. Men dom har funnits i många år och väldigt många använder dom och är nöjda.
Jag kommer att vända mig till slipkliniken hädanefter. Dom har skaffat en av Sveriges modernaste kling slipmaskin och är mycket billigare. Så finns även Hammarby sliperi som är väldigt bra att ha och göra med som jag själv använt i många år men tyvärr flyttat för långt från mig.
Jag kommer att vända mig till slipkliniken hädanefter. Dom har skaffat en av Sveriges modernaste kling slipmaskin och är mycket billigare. Så finns även Hammarby sliperi som är väldigt bra att ha och göra med som jag själv använt i många år men tyvärr flyttat för långt från mig.
Även jag har tormeks hyvelstålsjigg och det är hopplöst att slipa hss med vanliga stenen. Mina stål var 310 mm och det är extremt svårt/tidsödande att få dom plana. Måste hela tiden ta bort stålhållaren och mäta eggen mot något plant. Om man hade vanliga hyvelstål av kolstål så kanske jiggen skulle funka bättre. Men jag vet inte om det finns hyvelstål som är tillverkade av kolstål i dag.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 026 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 026 inlägg
Tersakutter är det som används på moderna maskiner. Bara att slå ner kilarna, skjuta ut stålen, skjuta in nya och köra igång maskinen.corre skrev:
Det går så smidigt så man kan posta om till gamla stål om man ska köra nåt som sliter hårt.
Tyvärr har vi inte det på mitt jobb... 😕
Klicka här för att svara