Handtaget på utsidan av en lägenhetsdörr sitter löst och man får det med sig om man inte trycker ned mycket försiktigt. Förefaller när jag googlar bilder vara antingen ASSA Classic 6696 (med returfjäder) eller ASSA 696 Basic (utan returfjäder). De ser likadana ut i designen såvitt jag kan se. Behövs returfjädern? Ska bara byta trycket, passar båda modellerna oberoende av vilken modell på trycke av de två nämnda som sitter där (löst) nu?
Dum fråga?
 
Den dumma frågan är den man inte ställer ;)
Just ASSA 6696 och 696 skiljer lite i designen vid rosetten men det är inte många som reflekterar över det.
Nej du behöver normalt inget returfjädertrycke men det ger en kvalitetskänsla när man använder trycket.
Båda modellerna passar.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Stort tack för tydligt svar! Mkt bra vägledning.
Ska kolla in området kring rosetten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.