Hej,
Har tagit bort en plastmatta med ett matt-strippen efter tips i annan tråd. Håller just nu jag på att ta bort rester med "betongfräs". Den tuggar på bra men samtidigt tar den inte allting. Kan absolut bli nöjd men men..
1. Finns det något vettigt sätt att ta bort smårester som är kvar? Blöta o skrapa? Lösningsmedel?
2. Kan någon rekommendera något bra verktyg från ngn hämtbutik för att lösa kanterna av rummet? Jag har ett multiverktyg.
Ena bilden är inzoomning där jag kört hårt med fräsen.. Golvet/limmet är från 60/70-talet
Har tagit bort en plastmatta med ett matt-strippen efter tips i annan tråd. Håller just nu jag på att ta bort rester med "betongfräs". Den tuggar på bra men samtidigt tar den inte allting. Kan absolut bli nöjd men men..
1. Finns det något vettigt sätt att ta bort smårester som är kvar? Blöta o skrapa? Lösningsmedel?
2. Kan någon rekommendera något bra verktyg från ngn hämtbutik för att lösa kanterna av rummet? Jag har ett multiverktyg.
Ena bilden är inzoomning där jag kört hårt med fräsen.. Golvet/limmet är från 60/70-talet
Redigerat:
Har nu testat med
* kokande vatten
* hett vatten med diskmedel
* tapetborttagare (ångmaskin)
* skrapor
Blötläggning av något slag har funkat riktigt dåligt. Visst har en del försvunnit men det blev mest gegga av allt.
Har använt en barkspade längs kanterna och har kvar att testa på en handhållen betongfräs (fått tips på en hilti maskin). Även lite sugen på att testa en varmluftpistol och skrapa. Annars har ytfräsen varit guld men den tar som synes inte i kanterna.
* kokande vatten
* hett vatten med diskmedel
* tapetborttagare (ångmaskin)
* skrapor
Blötläggning av något slag har funkat riktigt dåligt. Visst har en del försvunnit men det blev mest gegga av allt.
Har använt en barkspade längs kanterna och har kvar att testa på en handhållen betongfräs (fått tips på en hilti maskin). Även lite sugen på att testa en varmluftpistol och skrapa. Annars har ytfräsen varit guld men den tar som synes inte i kanterna.
Aceton eller varmluftspistol.D Drsnuggels skrev:Har nu testat med
* kokande vatten
* hett vatten med diskmedel
* tapetborttagare (ångmaskin)
* skrapor
Blötläggning av något slag har funkat riktigt dåligt. Visst har en del försvunnit men det blev mest gegga av allt.
Har använt en barkspade längs kanterna och har kvar att testa på en handhållen betongfräs (fått tips på en hilti maskin). Även lite sugen på att testa en varmluftpistol och skrapa. Annars har ytfräsen varit guld men den tar som synes inte i kanterna.
Klicka här för att svara

