2 716 läst ·
25 svar
3k läst
25 svar
Reservläge Nibe EVC13
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Var sitter knappen som går förbi "trögstartläge"?O Ovation skrev:Fel vet jag inte om du har, men den borde gå igång på steg 1 och sedan succesivt öka. Det finns en knapp för att gå förbi trögstarten.
Så här står i manualen
3: Reservläge. Detta läge används vid eventuell driftstörning. Pann/framledningstemperaturen regleras då av ”Maxtermostaten”. Cirkulationspump och elpatron är i drift. Elpatronen är begränsad till 6 kW. Eventuell ansluten varmvattenberedare är spänningsatt.
Jo, multimeter på "inplinten" blir det imorgonbitti. Sen återstår fackman, som du säger...O Ovation skrev:
Jag har en sån i pappersform, å den ÄR bra. Men har inte hjälpt mej hittills. Det ska sitta en snabbstartsknapp och återstartsknapp bakom reläkortet har jag läst under rubriken Återvändande effekt/Självtest. Men har inte vågat dyka in bakom reläkortet....O Ovation skrev:
Det ska inte vara några problem, bara du är försiktig med våldet.U Uffe Str skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden