O Ovation skrev:
Säkringen kan ha gått för olika faser.
Du har trefaser i pannan, om 1 av dessa faller bort kanske det är den som är inkopplad på elpatronen.
Ja, du menar på tavlan i i elcentralen...? Nä det här ström på alla tre faserna från tavlan.

O
Har du mätt i pannans anslutning, eller kollar du på en trögsäkring/automatsäk.
Har du "trögsäkringar" så kan de vara trasiga fast den ser hel ut.
annars är det nog bara fram med multimeter eller telefon och ringa elektriker...

• Gilla
Uffe Str
  • Laddar…
O Ovation skrev:
Fel vet jag inte om du har, men den borde gå igång på steg 1 och sedan succesivt öka. Det finns en knapp för att gå förbi trögstarten.
Så här står i manualen
3: Reservläge. Detta läge används vid eventuell driftstörning. Pann/framledningstemperaturen regleras då av ”Maxtermostaten”. Cirkulationspump och elpatron är i drift. Elpatronen är begränsad till 6 kW. Eventuell ansluten varmvattenberedare är spänningsatt.
Var sitter knappen som går förbi "trögstartläge"?

O
Diagram och tabeller om effektstyrning för en värmepanna, inklusive tekniska detaljer och schematiska illustrationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

O Ovation skrev:
Har du mätt i pannans anslutning, eller kollar du på en trögsäkring/automatsäk.
Har du "trögsäkringar" så kan de vara trasiga fast den ser hel ut.
annars är det nog bara fram med multimeter eller telefon och ringa elektriker...
Jo, multimeter på "inplinten" blir det imorgonbitti. Sen återstår fackman, som du säger...

O
Instruktionsdiagram och tabell för temperaturgivare med text och skiss av termostatinställningssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

O
Om du inte har en instruktionsbok så finns den att hämta hos nibe.
Googla bara EVC Manual så dyker en pdf via nibe upp.
Den är faktiskt bättre än många andra..

• Gilla
Uffe Str
  • Laddar…
O Ovation skrev:
Om du inte har en instruktionsbok så finns den att hämta hos nibe.
Googla bara EVC Manual så dyker en pdf via nibe upp.
Den är faktiskt bättre än många andra..
Jag har en sån i pappersform, å den ÄR bra. Men har inte hjälpt mej hittills. Det ska sitta en snabbstartsknapp och återstartsknapp bakom reläkortet har jag läst under rubriken Återvändande effekt/Självtest. Men har inte vågat dyka in bakom reläkortet....

Du måste ta bort plåten för kortet för att komma åt knappen

• Gilla
Uffe Str
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Du måste ta bort plåten för kortet för att komma åt knappen
Ok! Tack! Ska kolla upp detta!
Mvh/Uffe

O
U Uffe Str skrev:
Jag har en sån i pappersform, å den ÄR bra. Men har inte hjälpt mej hittills. Det ska sitta en snabbstartsknapp och återstartsknapp bakom reläkortet har jag läst under rubriken Återvändande effekt/Självtest. Men har inte vågat dyka in bakom reläkortet....
Det ska inte vara några problem, bara du är försiktig med våldet.

• Gilla
Uffe Str
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.