36 441 läst · 21 svar
36k läst
21 svar
Reservdelar Vårgårda
Jag har en äldre modell (troligen), termostaten är mer fyrkantig och rattarna rundare.
Nån som kan berätta hur man tar av vredet för att byta packning?
Den röda pluppen sitter som berg och fjädrar dessutom lite (1 - 2 milimeter)
Nån som kan berätta hur man tar av vredet för att byta packning?
Den röda pluppen sitter som berg och fjädrar dessutom lite (1 - 2 milimeter)

Kom underfund med det själv. Bara att trycka in den röda knappen och sen dra ut vredet.
Synd bara att tre personer i specialbutiker gett mig rådet att pilla bort den röda pluppen vilket ledde till små skador efter knivspetsen.
Även jag sitter med en gammal Vaterm-blandare (Vårgårda?) som krånglar. Den är trög att stänga och droppar. Då får man vänta någon minut och dra åt en gång till och då brukar den hålla tätt.
* Kan en omgång med ättika hjälpa eller behöver jag försöka få tag i reservdelar?
* Hur får jag upp den? Som ni ser på bilderna är det massa olika "skruvhål". Är det genom dessa jag ska gå eller ska jag vrida plastvredet så långt åt vänster som möjligt och sedan dra bort det?
Jag har försökt med båda men skruvarna verkar sitta som berget och det enda jag hittat som passar i springan är en femkrona+polygrip.
Det finns även en skruv på vänster sida av blandaren.
* Kan en omgång med ättika hjälpa eller behöver jag försöka få tag i reservdelar?
* Hur får jag upp den? Som ni ser på bilderna är det massa olika "skruvhål". Är det genom dessa jag ska gå eller ska jag vrida plastvredet så långt åt vänster som möjligt och sedan dra bort det?
Jag har försökt med båda men skruvarna verkar sitta som berget och det enda jag hittat som passar i springan är en femkrona+polygrip.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns även en skruv på vänster sida av blandaren.
Produkter som diskuteras: "polygrip"

Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden