Hej,

Min gamla trotjänare i 16 år har börjat läcka efter rostangrepp i metallstycket och undrar om någon har en liknande panna stående jag kan köpa loss och använda som reservdelar?

• Värmesystem med kopparrör, tryckmätare och expansionstank; synliga rostangrepp och läckage upptäckt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det läck på båda ställena med rost. Och kan du se hur stort det är. Bara som pyspunka eller mer.

J jonaserik skrev:
Är det läck på båda ställena med rost. Och kan du se hur stort det är. Bara som pyspunka eller mer.
Bara läck på vänster sida, vet inte hur det ser ut på insidan. Kanske går att lappa på metallbit men ser det som kortsiktig lösning. Hela metallstycket måste bytas men verkar vara kört att hitta reservdel. Jag överväger att köpa ny panna!

Är nog ganska enkelt att lägga i en bit och laga men den måste ju demonteras ur helt isåfall. Skär man ut en ganska stor bit så är det ju lätt att se om plåten är tunn på fler ställen. Risken är ju som sagt att hela är påverkad på samma sätt och lövtunn på flera ställen.

A Abbendix skrev:
Bara läck på vänster sida, vet inte hur det ser ut på insidan. Kanske går att lappa på metallbit men ser det som kortsiktig lösning. Hela metallstycket måste bytas men verkar vara kört att hitta reservdel. Jag överväger att köpa ny panna!
Är det bara en pyspunka, men det kanske är lite lövtunt omkring, annars att borra och gänga och en rostfri skruv med gummipackning.
Lite synd med kantig del där. Kan kanske gå att spänna 2 st slangklammer i kors över en träbit med gummimatta mot skadan. Lite akutvård är aldrig fel och kan hålla länge.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.