2 121 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Resa garagevägg med avväxling i.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Nu har jag ingen aning om den föreslagna konstruktionen här är bra. Men jag skulle nog försöka få in någon snedsträva i facken bedvid portarna.
Garage är känsliga konstruktionsmässigt, iom. att väggen med portarna inte blir lika styv som en vanlig vägg. Man riskerar att konstruktionen viker sig som ett korthus. Nu har du ju rätt mycket styv vägg bredvid portarna, möjligt att det räcker med skivmaterial på väggarna för att få stabilitet.
Garage är känsliga konstruktionsmässigt, iom. att väggen med portarna inte blir lika styv som en vanlig vägg. Man riskerar att konstruktionen viker sig som ett korthus. Nu har du ju rätt mycket styv vägg bredvid portarna, möjligt att det räcker med skivmaterial på väggarna för att få stabilitet.
Ja låter klokt, såhär skall det se ut då det är klart. Dom två "portarna" är egentligen en öppning in mot befintligt garage. Kanske blir stabilare då den kommer låsas i befintligt garage.H hempularen skrev:Nu har jag ingen aning om den föreslagna konstruktionen här är bra. Men jag skulle nog försöka få in någon snedsträva i facken bedvid portarna.
Hej, din konstruktion ser logisk ut, din fasadritning likaså utom mittdelen som jag inte förstår hur den avsaknas.i från oss som ett pulpet tak? Det blir väldigt lågt.
Mittendelen är befintligt garage/ekonomidel där jag ska öppna upp mellan därav aväxxlingen! Så det blir öppet mellan nya och gamla garaget!A arkitekt_1 skrev:
Klicka här för att svara