Som sagt - jättebra om den fungerar för möss. Särskilt - tycker jag - för att man då kan lösa problemet utan att ha ihjäl dessa lustiga små krabater. Har själv möss på landet. De kommer inte in i huset, men på verandan där jag har en frysbox med en ute/inne-termometer med utegivaren i frysboxen, har de bitit av jag vet inte hur många av dessa utegivarsladdar som tydligen är oemotståndligt lockande på något sätt. Senast hade jag försett sladden med skydd i form av ett el-flexrör, men nog hade de letat upp den millimeter där sladden gick in i frysboxen och var oskyddad, och bitit av där! Har ju också elsladdar på verandan, bl.a. till frysen, men lyckligtvis är dessa tydligen inte lockande.

C cpalm skrev:
Ja, vad tror vi om denna produkt egentligen...?

T.ex.:
[länk]
[länk]

Tekniskt genombrott eller skickligt marknadsförd
Repello är inte bara verkningslös utan även deras kundbemötande. Jag fick bevittna med egna ögon hur en råtta satt 2 meter ifrån råttskrämman Repello och krafsade i rabatten, rena turen att jag råkade kika fram bakom hörnet, först när råttan fick syn på mig så stack den. Köp inte den, klagar du på funktionen så får du en ny Repello som inte heller fungerar.

• Wow
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Har hört krafsande i vägg/tak en tid. köpte en repello och nu har det försvunnit.
om det har ett samband eller inte vet jag inte men det är första gången jag varit med krafsande som att nått är där men nu som sagt är det borta. tog 2 dagar. låter repellon fortsätta vara inkopplad.

• Gilla
Olle-Kalle och 1 till
  • Laddar…
P Per-Olof Westin skrev:
Repello är inte bara verkningslös utan även deras kundbemötande. Jag fick bevittna med egna ögon hur en råtta satt 2 meter ifrån råttskrämman Repello och krafsade i rabatten, rena turen att jag råkade kika fram bakom hörnet, först när råttan fick syn på mig så stack den. Köp inte den, klagar du på funktionen så får du en ny Repello som inte heller fungerar.
Har du satt repellon utomhus?

S Soldattorpet52 skrev:
Har du satt repellon utomhus?
Jajamänsan

Har kört biltema 2-3 år och sedan ett par Silverline på torpet i 13 år, har haft galet mycket skit och piss överallt, och storstädning har varit standard vid öppning. så jag gissar att dessa inte fungerat alls.

Köpte en Repello nu innan vintern och har inte ett endast spår av möss, skall bli spännande att se nästa år om den verkligen fungerar eller om vi bara haft helt otrolig tur.

• Gilla
Olle-Kalle och 2 till
  • Laddar…
P PG Lund skrev:
Fick just nu en notis från kameran i köket att en mus sprang förbi. Uppspelning från kameran visade en mus som snabbt sprang förbi. Det är det andra tillfället under ca 4 månader. Återstår att se om det blir fler. Uppenbarligen är Repellon inte 100%-ig, men så här långt är jag ändå nöjd.
P PG Lund skrev:
Som sagts tidigare i tråden så kan agnade slagfällor vara så tilldragande att mössen dras till dessa trots avskräckande ljud från Repellon. Jag tror mig se två sådana fällor i din film. Sedan kan man ju ändå undra hur stor avskräckande effekt som Repellon har när mössen så lätt verkar ignorera dem. Jag har dock så här långt bara sett en mus vid en av mina egna två Repello. Normalt har jag som tidigare sagt kanske tagit 15-20 st vid denna tid på året. Om det sedan var mina slagfällor som tidigare lockade mössen så kanske antalet ändå hade varit lägre om jag helt enkelt inte satt ut några fällor alls…! Fortsättningen på vintern får avgöra mitt slutomdöme. Fortsättning följer….
Uppdatering: Nu har jag använt mina två Repello i nästan 6 månader. Jag har sett möss 4-5 gånger under denna tid i mina kameror. De har få snabbt sprungit förbi. Jag har dock sett en del spilling på köksbänken och hyllan i samma höjd.

Om jag skulle våga dra en slutsats av denna vinter så skulle jag säga att Repello har funkat bra, men att de inte är 100%. Baserat på mina och andras erfarenheter så verkar det som om den avskräckande effekten inte når bakom tex en murstock eller långt över golvet. Inte heller full effekt om mössen dras till agnade fällor eller om man placerar skrämmorna utomhus. Mina egna slutsatser så här långt, ingen absolut sanning. Men jag är nöjd efter första vintern.

• Gilla
Olle-Kalle och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.