454 läst ·
8 svar
454 läst
8 svar
Musskrämma med ultraljudsteknik, funkar det verkligen?
Produkter som diskuteras: "musfällor"
Musfälla elektrisk Silverline
Lätt att beta, tömma och rengöra
359 kr inkl moms
359 kr
Läs mer
"Musskrämma med ultraljudsteknik, funkar det verkligen?"
Nej. Det finns undersökningar som visar att det inte fungerar.
T.ex. denna https://www.villaagarna.se/radgivni...dsskrammor-fungerar-inte-mot-moss-och-rattor/
Nej. Det finns undersökningar som visar att det inte fungerar.
T.ex. denna https://www.villaagarna.se/radgivni...dsskrammor-fungerar-inte-mot-moss-och-rattor/
Redigerat:
Vi fångar en del möss i våran källare men det är i princip bara perioden slutet av augusti till nån gång i oktober det sker(10-15st) så de behöver inte vara Repello utan helt enkelt att "musperioden" tog slut. Nån strömus resten av året, men de är oftast i skåpet under diskbänken.
Min egensnickrade teori är att mössen söker ett vinterbo på hösten och kommer in i källaren, många fastnar där men de som kommer vidare lämnar källaren och bor i väggen nånstans samt hämtar mat ur komposten.
Min egensnickrade teori är att mössen söker ett vinterbo på hösten och kommer in i källaren, många fastnar där men de som kommer vidare lämnar källaren och bor i väggen nånstans samt hämtar mat ur komposten.
Produkter som diskuteras: "komposten"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 050 kr inkl moms
Läs mer
Samma erfarenhet här, de rör sig på hösten och sen lugnar det ned sig nästan helt under senhöst/vinter.
Vi har en evig debatt här hemma om olika ljudskrämmor. Jag tror inte på dem men det finns en annan i hushållet som är troende.
Vi har en evig debatt här hemma om olika ljudskrämmor. Jag tror inte på dem men det finns en annan i hushållet som är troende.
Det kanske sammanföll med att hösten hade fortskridit så långt att inga nya möss rörde på sig. Du får se om ljudskrämman håller mössen borta i höst. Om du nu brukar ha musinvasion varje höst.S stomi skrev:
Då var alla möss borta. Bra!S stomi skrev:
Den logiska orsaken att inga möss hamnade i fällorna är att det inte längre fanns några möss kvar.S stomi skrev:
Ultraljud avskräcker bevisligen inte djur.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden