Utgången till vår terrass har en oskyddad tröskel, med bara murputs likt som resten av huset. Den blir såklart belastad av trafiken över tröskeln och smulas nu sönder bit efter bit. Se bilder.

Väldigt tacksam på förslag till hur jag kan stoppa blödningen, med så lik färg som möjligt. Kanske en tröskel i plåt hade varit bästa långsiktiga lösningen, men hittar ingen lämplig i byggbutikerna här och behöver faktisk ingen långsiktig lösning heller. Tänkte därför att jag kanske bara skulle blanda någon puts och försöka reparera det istället, men där är jag utanför komfortzonen. Mottar därför gärna tips på produkter och arbetsmetod.

Tack på förhand från en helt okunnig men ganska händig person!

• Oskyddad och sliten tröskel vid terrassutgång med murputs som smular ner, övergång mellan trä- och betongyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprucken och sönderfallande murputs på tröskel vid terrassens utgång, med smulor och bitar som ligger löst på trägolvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Ta en hammare och hugg bort allt det lösa.
Dammsug, tejpa golvet, förvattna och häll i finbetong.
Ståla lite när det blivit hårt och eftervattna i flera dagar med blomspruta så det inte spricker.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Glöm inte två armeringsjärn också så spricker det inte igen.

En billig bilmaskin underlättar storligen den första delen. Kan köpas för småpengar idag, t ex en borrhammare som går att ställa om till bilning.

Tack till er båda för hjälpande svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.