Utgången till vår terrass har en oskyddad tröskel, med bara murputs likt som resten av huset. Den blir såklart belastad av trafiken över tröskeln och smulas nu sönder bit efter bit. Se bilder.
Väldigt tacksam på förslag till hur jag kan stoppa blödningen, med så lik färg som möjligt. Kanske en tröskel i plåt hade varit bästa långsiktiga lösningen, men hittar ingen lämplig i byggbutikerna här och behöver faktisk ingen långsiktig lösning heller. Tänkte därför att jag kanske bara skulle blanda någon puts och försöka reparera det istället, men där är jag utanför komfortzonen. Mottar därför gärna tips på produkter och arbetsmetod.
Tack på förhand från en helt okunnig men ganska händig person!
Väldigt tacksam på förslag till hur jag kan stoppa blödningen, med så lik färg som möjligt. Kanske en tröskel i plåt hade varit bästa långsiktiga lösningen, men hittar ingen lämplig i byggbutikerna här och behöver faktisk ingen långsiktig lösning heller. Tänkte därför att jag kanske bara skulle blanda någon puts och försöka reparera det istället, men där är jag utanför komfortzonen. Mottar därför gärna tips på produkter och arbetsmetod.
Tack på förhand från en helt okunnig men ganska händig person!
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 461 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 461 inlägg
Ta en hammare och hugg bort allt det lösa.
Dammsug, tejpa golvet, förvattna och häll i finbetong.
Ståla lite när det blivit hårt och eftervattna i flera dagar med blomspruta så det inte spricker.
Dammsug, tejpa golvet, förvattna och häll i finbetong.
Ståla lite när det blivit hårt och eftervattna i flera dagar med blomspruta så det inte spricker.
Klicka här för att svara