1 599 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Reparera målad vägg
Har en målad vägg och en treåring som ritat på den. I ett försök att ta bort ritningen så försvann även del av färgen på ett ca 1cm i diameter stort område. 
Man lägger inte märke till det direkt om man inte går och tittar efter specifikt. Dock stör det mig att det är "grått" där så jag funderade på att införskaffa en liten färgburk i rätt nyans samt en fin pensel och dutta dit lite färg. Men skulle det fungera? Är det något man bör tänka på?
Man lägger inte märke till det direkt om man inte går och tittar efter specifikt. Dock stör det mig att det är "grått" där så jag funderade på att införskaffa en liten färgburk i rätt nyans samt en fin pensel och dutta dit lite färg. Men skulle det fungera? Är det något man bör tänka på?
Det är en del av en "köksö" inomhus. Målad för lite mer än ett år sedan. Sitter inte i direkt solljus, men det finns ett fönster vinkelrätt mot den. Verkar vara gips under. Är osäker på vad för typ av färg, har inte haft möjlighet att kontrollera detta då jag fortfarande är inne i "hur kunde jag vara så dum, jag borde ha frågat först"-fasen.
Klicka här för att svara